ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu urodzeniaDrukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu urodzenia

Szczegóły informacji

Sporządzenie aktu urodzenia

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2015-08-13 22:33:34

Termin załatwienia

Sporządzenie aktu urodzenia dziecka następuje niezwłocznie. W przypadku zgłoszenia dokonanego drogą elektroniczną sporządzenie aktu urodzenia dziecka następuje w następnym dniu roboczym.

Osoba kontaktowa

Małgorzata Jabłonka

Miejsce załatwienia

Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce urodzenia dziecka, tj. w urzędzie stanu cywilnego na obszarze działania którego urodziło się dziecko albo drogą elektroniczną.

Telefon kontaktowy

89 625 07 16

Adres e-mail

usc@nidzica.pl

Sposób załatwienia

Termin na zgłoszenie
Fakt urodzenia dziecka należy zgłosić w terminie:
·        21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia*
·        3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia*
*Karta urodzenia/martwego urodzenia dziecka to dokument medyczny stwierdzający m. in. fakt urodzenia się dziecka wystawiany i przekazywany przez podmiot wykonujący działalność leczniczą (np. szpital) do urzędu stanu cywilnego właściwego do sporządzenia aktu urodzenia w terminie 3 dni od dnia sporządzenia/ karta martwego urodzenia  w terminie 1 dnia od dnia jej sporządzenia/

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Nidzicy, ul. Pl. Wolności 1, 13-100 Nidzica

Wymagane Dokumenty

· dokument tożsamości osoby zgłaszającej urodzenie przedstawiany kierownikowi urzędu stanu cywilnemu do wglądu.

Opłaty

Sporządzenie aktu urodzenia jest wolne od opłat.

Uwagi

Inne informacje
Do zgłoszenia urodzenia dziecka zobowiązani są w kolejności:
  • matka lub ojciec dziecka posiadający pełną zdolność do czynności prawnych,
  • matka lub ojciec dziecka, którzy ukończyli 16 lat, jeżeli posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
  • w pozostałych przypadkach zgłoszenia urodzenia dokonują przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki,
  • zgłoszenia urodzenia można dokonać przez pełnomocnika - pełnomocnik musi przedłożyć swój dowód osobisty oraz pisemne upoważnienie od rodziców dziecka ze wskazaniem imienia/imion, jakie swemu dziecku nadają.
 
Uwagi
Kierownik urzędu stanu cywilnego niezwłocznie po sporządzeniu aktu urodzenia:
  • nadaje numer PESEL dla dziecka,
  • melduje dziecko w miejscu stałego albo czasowego pobytu rodziców albo u tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
·        wydaje  z urzędu 1 bezpłatny egzemplarz odpis aktu urodzenia dziecka.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. 2016 r., poz. 2064 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016 r., poz. 1827 ze zm.).
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. 2017r., poz. 682 ze zm.).
- Ustawa z 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j Dz.U. z 2017 r. poz. 657 ze zm.).
« powrót do poprzedniej strony