ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Podział nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Podział nieruchomości

Szczegóły informacji

Podział nieruchomości

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa

Ogłoszono dnia: 2008-11-12 09:39:08

Termin załatwienia

Do 60 dni

Osoba kontaktowa

Danuta Matuszewska

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Nidzicy - Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa, pokój nr 17

Telefon kontaktowy

89 625 07 40

Adres e-mail

um_gmkr@nidzica.pl

Miejsce odbioru

Urząd Miejski
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wszcęcie postepowania dotyczącego podziału nieruchomości;
  • W przypadku współwłasności wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele.
  • Jeżeli wniosek składa inna osoba niż osoba fizyczna, to powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli.
  • We wniosku należy podać cel podziału nieruchomości.
2. Załączniki:
  • dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis z KW, akt notarialny);
  • wypis z karastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków);
  • kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku;
  • 3 egzemplarze wstępnego projektu podziału nieruchomości, za wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami.     
 Wstępny projekt podziału nieruchomości, opracowuje się na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej o niezbędne dla projektu podziału elementy zagospodarowania terenu.
Wstępny projekt podziału nieruchomości powinien zawierać w szczególności:
  • granice nieruchomości podlegającej podziałowi;
  • oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości;
  • powierzchnię nieruchomiości podlegającej podziałowi;
  • naniesione w kolorze czerwonym granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
  • przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
  • przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.
Postępowanie jest dwuetapowe. W pierwszym etapie Burmistrz wydaje opinię w sprawie zgodności proponowanego podziału z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w drugim wydawana jest decyzja zatwierdzająca projekt podziału.
Po uzyskaniu pozytywnego postanowienia wnioskodawca winien przedłożyć do Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa dokumentację geodezyjną sporządzoną przez uprawnionego geodetę:
  • mapy z projektem podziału;
  • wykazy zmian gruntowych;
  • wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej;
  • mapy z projektem podziału.
 

Czas realizacji

Do 60 dni.

Opłaty

Nie pobiera się.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi sie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi sie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Podstawa prawna

Dział III, rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 121 ze zm.), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie trybu i sposobu dokonywania podziału nieruchomości (Dz.U. z 2004 r., Nr 268, poz.2663).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony