Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Podział nieruchomościDrukuj informacjęSprawa: Podział nieruchomościSzczegóły informacji
Podział nieruchomości
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2008-11-12 09:39:08
Termin załatwienia
Do 60 dni
Osoba kontaktowa
Danuta Matuszewska
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski w Nidzicy - Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa, pokój nr 17
Telefon kontaktowy
89 625 07 40
Adres e-mail
um_gmkr@nidzica.pl
Miejsce odbioru
Urząd Miejski
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek o wszcęcie postepowania dotyczącego podziału nieruchomości;
- W przypadku współwłasności wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele.
- Jeżeli wniosek składa inna osoba niż osoba fizyczna, to powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli.
- We wniosku należy podać cel podziału nieruchomości.
2. Załączniki:
- dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis z KW, akt notarialny);
- wypis z karastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków);
- kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku;
- 3 egzemplarze wstępnego projektu podziału nieruchomości, za wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Wstępny projekt podziału nieruchomości, opracowuje się na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej o niezbędne dla projektu podziału elementy zagospodarowania terenu.
Wstępny projekt podziału nieruchomości powinien zawierać w szczególności:
- granice nieruchomości podlegającej podziałowi;
- oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości;
- powierzchnię nieruchomiości podlegającej podziałowi;
- naniesione w kolorze czerwonym granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
- przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
- przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.
Postępowanie jest dwuetapowe. W pierwszym etapie Burmistrz wydaje opinię w sprawie zgodności proponowanego podziału z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w drugim wydawana jest decyzja zatwierdzająca projekt podziału.
Po uzyskaniu pozytywnego postanowienia wnioskodawca winien przedłożyć do Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa dokumentację geodezyjną sporządzoną przez uprawnionego geodetę:
- mapy z projektem podziału;
- wykazy zmian gruntowych;
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej;
- mapy z projektem podziału.
Czas realizacji
Do 60 dni.
Opłaty
Nie pobiera się.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi sie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi sie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Podstawa prawna
Dział III, rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 121 ze zm.), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie trybu i sposobu dokonywania podziału nieruchomości (Dz.U. z 2004 r., Nr 268, poz.2663).