ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: OSO.2111.1.2021Drukuj informację Ogłoszenie numer: OSO.2111.1.2021

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy

Miejsce pracy: Nidzica

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W NIDZICY

Data udostępnienia: 2021-11-04

Ogłoszono dnia: 2021-11-04

Termin składania dokumentów: 2021-11-30 15:30:00

Nr ogłoszenia: OSO.2111.1.2021

Zlecający: Urząd Miejski w Nidzicy

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1.  obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,        
  4. wykształcenie wyższe,
  5. co najmniej 5- letni staż pracy, w tym 3- letni staż pracy w pomocy społecznej,
  6. specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020r., poz. 1876 ze zm.).
 
b. Wymagania dodatkowe:
 
  1. znajomość:
  1. ustawy o pomocy społecznej,
  2. ustawy o świadczeniach rodzinnych,
  3. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
  4. ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
  5. ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  6. ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,
  7. ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
  8. ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
  9. ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
  10. ustawy o finansach publicznych,
  11. ustawy Prawo zamówień publicznych,
  12. ustawy o samorządzie gminnym,
  13. ustawy o pracownikach samorządowych,
  14. ustawy Kodeks pracy,
  15. ustawy o dodatkach mieszkaniowych ,
  16. ustawy Prawo energetyczne,
  17.  ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
  18. ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
  19. ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
  20. ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
  21. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  22. ustawy o zatrudnieniu socjalnym,
  23. ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  24. ustawy o finansach publicznych,
  25. ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO);
2. nieposzlakowana opinia, 
3. umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową ośrodka, analitycznego i strategicznego myślenia, 
4. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa; 
5. umiejętność pracy z trudnym klientem, 
6. predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności organizacyjne, komunikacyjne, umiejętność kierowania zespołem, umiejętność prowadzenia negocjacji, rzetelność, zdyscyplinowanie, sumienność, umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji, odporność na stres, 
7. dodatkowym atutem przy ocenia kandydata będzie doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego lub jednostkach organizacyjnych oraz minimum dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym, 
8. dyspozycyjność, 
9. wysoka kultura osobista, dobra organizacja pracy oraz predyspozycje do kształtowania dobrych relacji interpersonalnych.
 

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

 
  1. kierowanie, organizowanie i koordynowanie pracy MOPS zgodnie z przepisami prawa oraz poleceniami Burmistrza,
  2. realizacja zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz innych ustaw przekazanych do realizacji,
  3. prowadzenie postępowań związanych z przyznawaniem i wypłacaniem dodatków mieszkaniowych i energetycznych, wydawanie decyzji,
  4. prowadzenie postępowań związanych z przyznawaniem i wypłacaniem świadczeń rodzinnych i zasiłków dla opiekunów, wydawanie decyzji,
  5. prowadzenie postępowań związanych z przyznawaniem i wypłacaniem świadczeń wychowawczych, wydawanie decyzji,
  6. prowadzenie postępowań związanych z przyznawaniem i wypłacaniem świadczeń z funduszu alimentacyjnego, wydawanie decyzji,
  7. prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
  8. prowadzenie postępowań związanych z przyznawaniem Karty Dużej Rodziny,
  9. załatwianie spraw i wydawanie decyzji dotyczących potwierdzenia prawa do świadczeń opieki zdrowotnej,
  10. realizowanie zadań z zakresu wspierania rodziny oraz z zakresu pieczy zastępczej, niezastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
  11. realizowanie zadań własnych gminy zgodnie  z art. 6 ust. 2 ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
  12. realizowanie działań aktywizacyjnych, integracyjnych, edukacyjnych osób, rodzin, grup i społeczności lokalnych, w szczególności zagrożonych wykluczeniem społecznym poprzez realizację programów i projektów będących odpowiedzią na generowane przez te podmioty problemy i potrzeby,
  13. diagnozowanie potrzeb gminy Nidzica w sferze pomocy społecznej oraz sporządzanie bilansu potrzeb,
  14. prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych poprzez tworzenie i realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  15. prowadzenie działań związanych przeciwdziałaniem narkomanii,
  16. wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zadań własnych i zleconych na podstawie upoważnień udzielonych przez Burmistrza Nidzicy i Radę Miejską,
  17. reprezentowanie MOPS na zewnątrz,
  18. sprawowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej  kontroli zarządczej w jednostce,
  19.  opracowywanie rocznego planu finansowego dla MOPS, bieżąca analiza jego realizacji, celem zapobiegania przekroczeniom limitów wydatków w poszczególnych podziałach klasyfikacji budżetowej,
  20. zatwierdzanie wypłat z rachunku bankowego MOPS do wysokości środków przekazanych z budżetu na wydatki,
  21. zawieranie umów na podstawie udzielonych upoważnień oraz związanych z działalnością MOPS,
  22. podpisywanie zamówień na usługi, roboty budowlane i dostawy w granicach zatwierdzonych planów finansowych i rzeczowo – finansowych,
  23. zarządzanie majątkiem jednostki, w tym odejmowanie rozstrzygnięć w sprawach likwidacji i sprzedaży zbędnych i zużytych składników majątkowych MOPS lub powierzonych w zarządzanie,
  24. udzielanie pełnomocnictwa do podejmowania decyzji w sprawach należących do kompetencji dyrektora MOPS,
  25. nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników MOPS dyscypliny pracy oraz dokonywanie okresowych ocen pracy podległych pracowników,
  26. zapewnienie prawidłowego obiegu, ewidencji i przechowywania dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem zapisów ustawy o ochronie informacji niejawnych i ustawy o ochronie danych osobowych oraz o dostępie do informacji publicznej,
  27. nadzór nad terminowym sporządzaniem i aktualizowaniem informacji z zakresu działalności MOPS oraz wniosków i formularzy publikowanych w Biuletynie Informacji Publicznej,
  28. terminowe sporządzanie i przesyłanie sprawozdań dotyczących działalności MOPS lub powierzonych do realizacji spraw,
  29. nadzorowanie i organizowanie procesu udzielania zamówień publicznych przez MOPS- wykonywanie zadań kierownika zamawiającego wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych,
  30. zatwierdzanie wydatków w zakresie działalności jednostki pod względem celowości, gospodarności, legalności, merytorycznym oraz zgodności z ustawą – prawo zamówień publicznych,
  31. inicjowanie i opracowywanie prawidłowych pod względem merytorycznym, prawnym i redakcyjnym projektów uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych w sprawach dotyczących gminy, a będących w zakresie działalności MOPS lub zastrzeżonych  i ich terminowa aktualizacja,
  32. realizację zaleceń pokontrolnych,
  33. współuczestniczenie w opracowywaniu informacji o stanie mienia gminy- przygotowanie niezbędnego zakresu informacji,
  34. nadzór nad terminowym i prawidłowym pod względem formalno – prawnym przygotowywaniem umów, decyzji i postanowień przez pracowników MOPS oraz nad ich realizacją,
  35. nadzorowanie procesu załatwiania skarg, wniosków oraz pism terminowych kierowanych do MOPS,
  36. wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników MOPS oraz ustalanie szczegółowych zakresów zadań, upoważnień oraz zastępstw dla pracowników,
  37. nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez podległych pracowników czynności kancelaryjnych oraz terminowym i zgodnym z przepisami przekazywaniem akt do archiwum zakładowego,
  38. wdrażanie nowatorskich form zarządzania, rozwiązań technicznych i systemów organizacyjnych usprawniających pracę MOPS,
  39. kierowanie całokształtem pracy MOPS, zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań przez podległych pracowników,
  40. współdziałanie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz spółkami w celu realizacji wspólnych zadań,
  41. udział w sesjach Rady, posiedzeniach komisji, merytoryczna pomoc w pracach komisji Rady, przygotowywanie materiałów i informacji, opracowywanie analiz i ocen na posiedzenia Rady Miejskiej i jej organów oraz zasięganie opinii Komisji Rady Miejskiej w sprawach problemowych należących do zakresu działania MOPS,
  42. przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych oraz sołtysów, kierowane do MOPS,
  43. współuczestniczenie w opracowywaniu założeń do planów i programów rozwojowych Gminy Nidzica,
  44. występowanie w imieniu gminy przed sądami powszechnymi, jak również w postępowaniu egzekucyjnym, w sprawach należących do działalności ustawowej i statutowej MOPS,
  45. pozyskiwanie środków służących rozwijaniu form pomocy społecznej, w tym środków z funduszy europejskich,
  46. wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez Burmistrza oraz wynikających z odrębnych uchwał Rady Miejskiej, upoważnień i Zarządzeń Burmistrza.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

 
  1. nawiązanie stosunku pracy z dniem 1 lutego 2022r. na pełny etat w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej na stanowisku Dyrektora;
  2. forma zatrudnienia – umowa o pracę na czas określony 6 miesięcy, z późniejszą możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony;
  3. charakterystyka stanowiska pracy: pełny wymiar czasu pracy wynikający z norm obowiązujących, które wynoszą 8 godzin na dobę i 40 godzin na tydzień w czteromiesięcznym okresie rozliczeniowym. Praca wykonywana jest na terenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy: pomieszczenie biurowe, w którym wykonywana jest praca znajduje się na I piętrze. Budynek  posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Na pierwsze piętro osoba niepełnosprawna może dostać się przy użyciu platformy dla osób niepełnosprawnych. Środki pracy: komputer z drukarką, laptop, kserokopiarka, niszczarka, faks i typowe narzędzia ręczne niezbędne w pracy biurowej;
  4. praca wymaga współpracy z gminnymi jednostkami organizacyjnymi, wydziałami Urzędu Miejskiego, a także innymi instytucjami.

V. Wymagane dokumenty:

  1. pisemna koncepcja funkcjonowania i rozwoju Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy,
  2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  3. list motywacyjny,
  4. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  5. kopie dokumentów potwierdzających  wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
  6. kopie świadectw pracy dokumentujących staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku pozostawania w stosunku pracy,
  7. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  8. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny),
  9. informacja oraz oświadczenie zgody opatrzone własnoręcznym podpisem dotyczące przetwarzania danych osobowych (wzór informacji do pobrania na stronach Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Informacje o naborze),
  10. kandydat, będący osobą niepełnosprawną - kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność*.
 
*Dotyczy wyłącznie osób posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności w przypadku zastosowania preferencyjnych zasad naboru osób niepełnosprawnych.
 

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2021-11-30 15:30:00
b. Sposób:
 
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Nidzicy pokój Nr 1 lub pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Nidzicy (Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nidzicy” w terminie do dnia 30 listopada 2021 r. do godz. 1530, dopuszcza się składanie dokumentów drogą elektroniczną na adres um@nidzica.pl, opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu określonego ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021r. poz. 1797). Podany termin dotyczy także ofert nadesłanych pocztą - decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
c. Miejsce:
Urząd Miejski w Nidzicy

VII. Informacje dodatkowe:

Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%.
 
Przebieg postępowania w sprawie naboru:
1. postępowanie w sprawie naboru będzie prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2019r. poz. 1282 ze zm.),
2. nabór zostanie przeprowadzony w następujących etapach:
  • I etap- weryfikacja dokumentów pod względem formalnym,
  • II etap- test kwalifikacyjny lub rozmowa kwalifikacyjna,
3. postępowanie kwalifikacyjne zostanie przeprowadzone przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Burmistrza Nidzicy odrębnym zarządzeniem,
4. informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.nidzica.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

 
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Nidzicy. Siedzibą Burmistrza Nidzicy jest Urząd Miejski w Nidzicy ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica.
2) W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych poprzez adres e-mail: iod_gmina_nidzica@nidzica.pl lub korespondencyjnie na adres Urzędu Miejskiego w Nidzicy.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
4) W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej, Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom realizującym zadania na rzecz administratora danych osobowych, takim jak: operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, podmioty publiczne w zakresie obowiązujących przepisów prawa oraz inne podmioty, którym przekazanie Pana/Pani danych osobowych będzie niezbędne do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt 3.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, o ile nie zostaną odebrane osobiście w ciągu 3 miesięcy przez zainteresowanych, zostaną zniszczone.
6) W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.
7) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
8)Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu realizacji procesu rekrutacji.
9) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-11-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Andryszkiewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-11-04 15:21:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Halina Jarzyńska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-11-04 15:39:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mariusz Dobrowolski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-12-14 10:34:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1472 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony