ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: OSO.2110.7.2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: OSO.2110.7.2022

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Podinspektor do spraw ochrony środowiska

Miejsce pracy: Urząd Miejski w Nidzicy ul. Plac Wolności 1 13-100 Nidzica

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Wydział: WYDZIAŁ GOSPODARKI MIENIEM KOMUNALNYM I ROLNICTWA

Data udostępnienia: 2022-08-12

Ogłoszono dnia: 2022-08-12

Termin składania dokumentów: 2022-08-22 14:00:00

Nr ogłoszenia: OSO.2110.7.2022

Zlecający: Urząd Miejski w Nidzicy, ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. obywatelstwo polskie;
  2. wykształcenie:  wyższe II stopnia w rozumieniu przepisów ustawy prawo o szkolnictwie wyższym;
  3. niekaralność za umyślne przestępstwo ściągane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
  5. nieposzlakowana opinia.
 
b. Wymagania dodatkowe:
  1. doświadczenie zawodowe: preferowane będą osoby, które posiadają doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku w jednostkach samorządowych lub odbyty staż zawodowy;
  2. znajomość przepisów z zakresu: ustawy o ochronie środowiska, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks cywilny, ustawy prawo zamówień publicznych oraz przepisów wykonawczych do wyżej wymienionych aktów prawnych;
  3.  umiejętności: opracowywania pism urzędowych i tekstów informacyjnych, stosowania przepisów w praktyce, umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
  4.  komunikatywność, kreatywność, odpowiedzialność, obowiązkowość, sumienność, dokładność, rzetelność, punktualność, asertywność, odporność na stres.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. informowanie społeczeństwa o rozwiązaniach prawnych z zakresu ochrony środowiska;
  2. inicjowanie i realizacja zadań w zakresie edukacji ekologicznej oraz ochrony środowiska;
  3. badanie i ocena jakości środowiska oraz analiza potrzebnych działań zmierzających do jego poprawy i ochrony;
  4. sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów z zakresu ochrony środowiska, w tym stosowanie sankcji administracyjnych w odniesieniu do osób fizycznych oraz podmiotów korzystających ze środowiska negatywnie na nie oddziałujących;
  5. sporządzanie gminnego Programu Ochrony Środowiska oraz przedkładanie Radzie Miejskiej co dwa lata raportów z jego wykonania, a także wdrażanie i realizacja zadań wynikających z Programu w zakresie zadań Wydział;
  6. sporządzanie i monitorowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej oraz wdrażanie i realizacja zadań wynikających z Planu w zakresie zadań Wydziału;
  7. opracowywanie projektu Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Nidzica oraz jego aktualizowanie;
  8. współpraca ze Strażą Miejską oraz innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwalonego przez Radę na jej podstawie Regulaminu;
  9. opracowywanie i weryfikowanie planu aglomeracji w zakresie lokalizacji planowanej do budowy sieci kanalizacyjnej, związanego z tym przyrostu mieszkańców korzystających z sieci, stanowiącego podstawę jej wyznaczenia;
  10. podejmowanie działań informacyjno-edukacyjnych dotyczących obowiązku podłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej przez ich właścicieli;
  11. egzekwowanie od właścicieli nieruchomości obowiązku przyłączenia się do istniejącej sieci kanalizacyjnej;
  12. prowadzenie i aktualizowanie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków;
  13. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych w zakresie określonym w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
  14.  kontrola działalności firm mających pozwolenie na oczyszczanie gminy z nieczystości ciekłych;
  15. przedkładanie propozycji górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za  usługi w zakresie nieczystości płynnych na terenie Gminy;
  16. prowadzenie ewidencji osób fizycznych posiadających produkty azbestowe na terenie gminy Nidzica;
  17. sporządzanie sprawozdań z zakresu korzystania ze środowiska oraz uiszczania opłat;
  18. prowadzenie spraw dotyczących ochrony pomników przyrody na terenie Gminy;
  19.  prowadzenie postępowań na usunięcie drzew i krzewów;
  20. organizacja prac związanych z wycinką drzew i zakrzaczeń z pasów drogowych, urządzonych i nieurządzonych terenów zielonych i cmentarzy w oparciu o uzyskane zezwolenia
  21. prowadzenie postępowań w zakresie udzielania dofinansowań do wymiany starych palenisk węglowych na ekologiczne;
  22. prowadzenie akcji informacyjnej oraz zbieranie i wprowadzanie danych do centralnej ewidencji emisyjności budynków
  23. sporządzanie i publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nidzicy   informacji o stosownych środkach poprawy efektywności energetycznej w zakresie merytorycznej właściwości wydziału;
  24. realizacja zadań z programu „Czyste Powietrze”, m.in.: udzielanie mieszkańcom informacji o programie, pomoc w przygotowywaniu wniosku oraz rozliczania przyznanego dofinansowania, a także przekazanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosków złożonych w gminie;
  25. realizacja zadań z programu „Ciepłe Mieszkanie”
  26. gromadzenie i przetwarzanie informacji o środowisku oraz terminowe sporządzanie i przekazywanie do publikacji wykazów o dokumentach dotyczących środowiska, w tym m.in.:
- wykazów wniosków o wydanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów oraz decyzji o wymiarze administracyjnych kar za zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwym wykonywaniem robót, w tym z użyciem sprzętów oraz decyzji o wymiarze kar za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,
- wykazów wniosków o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania nieczystości płynnych.
  1. a. prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznych o środowisku oraz przygotowywanie decyzji o odmowie ich udostępnienia w zakresie spraw dotyczących działalności Wydziału;
  2. b. wystawianie rachunków i faktur VAT związanych z zakresem czynności
  3. c. sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości;
  4. d. badanie skarg i wniosków oraz sporządzanie projektów ich załatwienia;
  5. e. sporządzanie projektów wniosków, wyjaśnień, innych pism i dokumentów dotyczących spraw określonych zakresem czynności;
  6. f. terminowe przekazywanie informacji, sprawozdań, aktów normatywnych, formularzy deklaracji oraz wniosków w zakresie spraw związanych ze stanowiskiem pracy w celu publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej
  7. g. terminowe i zgodne z przepisami przekazywanie akt do archiwum zakładowego w zakresie spraw związanych ze stanowiskiem pracy;
  8. h. planowanie i realizacja budżetu w zakresie swojego stanowiska pracy
  9. i. przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o aktualną ustawę o zamówieniach publicznych
  10. j. prowadzenie innych spraw związanych ze stanowiskiem pracy a nie wymienionych w niniejszym
  11. k. zakresie czynności oraz spraw zleconych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Urzędu oraz Kierownika Wydziału.
 
 

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. nawiązanie stosunku pracy od 1 października 2022r. na pełen etat w Urzędzie Miejskim w Nidzicy zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r. poz. 530);
  2. na stanowisku podinspektora ds. ochrony środowiska zastosowano pełen wymiar czasu pracy wynikający z norm obowiązujących, które wynoszą 8 godzin na dobę i 40 godzin na tydzień w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym. Miejsce pracy Urząd Miejski w Nidzicy: pomieszczenie biurowe, w których wykonywana jest praca znajduje się na I piętrze. Budynek Ratusza posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie. Środki pracy: komputer z drukarką, laptop, kserokopiarka, niszczarka, faks i typowe narzędzia ręczne niezbędne w pracy biurowej.
 

V. Wymagane dokumenty:

  1. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  2. list motywacyjny,
  3. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  4. kopie dokumentów potwierdzających  wykształcenie, kwalifikacje zawodowe,
  5. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  6. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny),
  7. informacja oraz oświadczenie zgody opatrzone własnoręcznym podpisem dotyczące przetwarzania danych osobowych. (wzór informacji do pobrania na stornach Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Informacje o naborze),
  8. kandydat, będący osobą niepełnosprawną- kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność*.
*Dotyczy wyłącznie osób posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności w przypadku zastosowania preferencyjnych zasad naboru osób niepełnosprawnych.
 

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2022-08-22 14:00:00
b. Sposób:
  1. postępowanie w sprawie naboru będzie prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych((Dz. U. 2022r. poz. 530);
  2. nabór zostanie przeprowadzony w następujących etapach:
  • I etap- weryfikacja dokumentów pod względem formalnym,
  • II etap- test kwalifikacyjny lub rozmowa kwalifikacyjna;
  1. postępowanie kwalifikacyjne zostanie przeprowadzone przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Burmistrza Nidzicy odrębnym zarządzeniem;
  2. informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.nidzica.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego.
c. Miejsce:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Nidzicy pokój Nr 1 lub pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Nidzicy (Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na podinspektora ds. ochrony środowiska”  w terminie do dnia 22 sierpnia 2022r. do godz. 14.00, dopuszcza się składanie dokumentów drogą elektroniczną na adres um@nidzica.pl, opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu określonego ustawą z dnia 5 września 2016r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021r. poz. 1797) Podany termin dotyczy także ofert nadesłanych pocztą- decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

VII. Informacje dodatkowe:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%. Miejsce pracy na parterze w budynku z podjazdem dla osoby niepełnosprawnej, stanowisko pracy w pomieszczeniu dostosowanym do wózków inwalidzkich, część obowiązków wykonywanych jest w terenie Gminy Nidzica.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Nidzicy ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica.
  2. W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych poprzez adres e-mail: iod_gmina_nidzica@nidzica.pl lub korespondencyjnie na adres Urzędu Miejskiego w Nidzicy.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej, Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom realizującym zadania na rzecz administratora danych osobowych, takim jak: operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, podmioty publiczne w zakresie obowiązujących przepisów prawa oraz inne podmioty, którym przekazanie Pana/Pani danych osobowych będzie niezbędne do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt 3.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, o ile nie zostaną odebrane osobiście w ciągu 3 miesięcy przez zainteresowanych, zostaną zniszczone.
  6. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
  8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu realizacji procesu rekrutacji.
  9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-08-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Nidzicy Jacek Kosmala
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-08-12 10:28:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Maksym
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-08-12 13:56:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Halina Jarzyńska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-09-01 12:51:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1002 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony