Skarbnik Miasta Nidzica jest równocześnie Głównym Księgowym Budżetu Gminy i pełni funkcję Kierownika Wydziału Finansowego.
Zgodnie z art. 54 ust. 1 ustawy o finansach publicznych głównym księgowym jednostki sektora finansów publicznych jest pracownik, któremu kierownik jednostki powierza obowiązki i odpowiedzialność w zakresie prowadzenia rachunkowości jednostki, wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi, dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
Do zadań Skarbnika należeć będzie prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości budżetu gminy;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy w zakresie zadań własnych, zleconych i wynikających z zawartych porozumień;
- opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej oraz jej zmian;
- przekazywanie informacji o wysokości wskaźników wynikających z uchwały budżetowej, niezbędnych do opracowania planów finansowych przez gminne jednostki organizacyjne;
- opracowywanie projektu budżetu gminy i projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
- przygotowywanie projektów zmian w budżecie gminy;
- opracowywanie oraz sporządzanie okresowych analiz finansowych sytuacji finansowej gminy, sprawozdań finansowych i sprawozdań z wykonania budżetu;
- czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz bieżące informowanie burmistrza o sytuacji finansowej gminy;
- podejmowanie działań na rzecz zwiększenia dochodów budżetu gminy i zarządzania długiem publicznym oraz opracowywanie propozycji polityki podatkowej gminy;
- prowadzenie kontroli wewnętrznej gospodarki finansowej gminy i gminnych jednostek organizacyjnych;
- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu gminy przez Urząd Miejski i gminne jednostki organizacyjne, celem zapobiegania przekroczeniom limitów wydatków w poszczególnych podziałach klasyfikacji budżetowej;
- opracowywanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu i informacji o stanie mienia gminy oraz informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej we współpracy z kierownikami komórek Urzędu, samodzielnymi stanowiskami pracy oraz dyrektorami gminnych jednostek;
- sporządzanie sprawozdania finansowego Gminy, w tym: łącznego bilansu, łącznego rachunku zysków i strat, łącznego zestawienia zmian w funduszu, łącznej informacji dodatkowej, a także bilansu skonsolidowanego Gminy;
- nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
- zapewnienie prawidłowego wykonania obowiązków dotyczących jawności gospodarki finansowej gminy;
- prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami w zakresie:
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi,
- wstępnej kontroli legalności wniosków dotyczących zmian planów finansowych jednostek organizacyjnych,
- zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych w Urzędzie Miejskim,
- przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnienia nadzoru nad terminowym ściąganiem należności i dochodzeniem roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- opiniowania projektów aktów prawnych wywołujących skutki finansowe;
- opracowywanie okresowych ocen, analiz, sprawozdań z wykonywania budżetu;
- wykonywanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w zakresie powierzonych obowiązków;
- badanie, kontrolowanie i opiniowanie operacji gospodarczych i przekazywanie uwag Burmistrzowi w tym zakresie;
- uczestnictwo w pracach organów gminy, w tym pomoc merytoryczna Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Rewizyjnej;
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstawanie zobowiązań pieniężnych oraz udzielania upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
- kontrasygnowanie czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek oraz udzielanie pożyczek, poręczeń i gwarancji oraz emisji papierów wartościowych;
- prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem i spłatą pożyczek, kredytów i emisji obligacji poprzez sporządzanie odpowiednich wniosków;
- opracowanie planów finansowania inwestycji oraz innych zadań realizowanych w okresie dłuższym niż 1 rok we współpracy w Wydziałem Techniczno-Inwestycyjnym i Wydziałem Pozyskiwania Środków Pomocowych, Rozwoju i Komunikacji Społecznej;
- nadzorowanie i kontrolowanie procesu sporządzania zbiorczych i łącznych sprawozdań finansowych i budżetowych gminy jako jednostki samorządu terytorialnego;
- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o rachunkowości;
- nadzorowanie i kontrolowanie procesu dochodzenia zobowiązań podatkowych, w tym umorzeń;
- nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania tajemnicy skarbowej oraz realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzenia do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł;
- nadzorowanie i kontrolowanie terminowości rozliczania dotacji udzielanych z budżetu gminy;
- realizacja zaleceń pokontrolnych w zakresie zadań finansowych i budżetowych;
- współpraca przy przygotowywaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy pomocowych oraz innych pracach związanych z pozyskiwaniem zewnętrznych pozabudżetowych środków finansowych,
- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie planowania i wykonywaniadochodów budżetowych gminy;
- współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em, komornikiem skarbowym i sądowym, Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Regionalną Izbą Obrachunkową, bankami, funduszami, fundacjami oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi, jednostkami pomocniczymi oraz gminnymi spółkami;
- kierowanie pracą wydziału Finansowego oraz sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad tym wydziałem;
- nadzorowanie terminowego i zgodnego z przepisami załatwiania spraw należących do kompetencji Wydziału Finansowego, a w szczególności stanowisk pracy do spraw:
- wymiaru podatków i opłat,
- planowania i budżetu;
- opracowywanie i aktualizowanie zakresów czynności oraz dokonywanie okresowej oceny pracy bezpośrednio podległych pracowników oraz zastępcy kierownika Wydziału Finansowego;
- nadzór nad obiegiem dokumentów finansowo-księgowych;
- inicjowanie i opracowywanie projektów uchwał i zarządzeń w zakresie spraw realizowanych przez Wydział Finansowy oraz bieżąca ich aktualizacja;
- nadzór i bieżąca kontrola czynności wykonywanych przez zastępcę kierownika Wydziału Finansowego oraz bezpośrednio podległych pracowników;
- wykonywanie obowiązków głównego księgowego Urzędu Miejskiego w Nidzicy w przypadku nieobecności lub niemożności pełnienia obowiązków, spowodowanej w szczególności zwolnieniem lekarskim, urlopem wypoczynkowym, wyjazdem w celach służbowych, praca zdalną przez zastępcę kierownika Wydziału Finansowego na podstawie odrębnego upoważnienia.
]]>
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Nidzicy pokój Nr 1 lub pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Nidzicy (Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica) z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko Skarbnika Miasta - Głównego Księgowego Budżetu Gminy- Kierownika Wydziału Finansowego w terminie
do dnia 2 lipca 2021 r. do godz. 1530, dopuszcza się składanie dokumentów drogą elektroniczną na adres
um@nidzica.pl, opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu określonego ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2020r. poz. 1173 z późn. zm.). Podany termin dotyczy także ofert nadesłanych pocztą - decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
]]>