ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

DOSTĘPNOŚĆ

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI.

Informacja ogłoszona dnia 2024-03-27 15:11:04 przez Halina Jarzyńska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nidzicy
 
Urząd Miejski w Nidzicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej.
 
Dane teleadresowe jednostki:
 
Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica
Tel. 89 625 07 10
Fax. 89 625 07 11
e-mail: 
e-PUAP: /46t97laxgl/SkrytkaESP
 
Data publikacji strony internetowej: 01-01-2010
 
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27-03-2024
 
Status pod względem zgodności z ustawą
 
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
 
Treści niedostępne
 
• nagrania posiedzeń Rady Miejskiej nie posiadają emisji z tłumaczem języka migowego w prawym dolnym rogu ekranu
 
• brak prawidłowej struktury treści  
 
• informacje w postaci załączników publikowane w formacie PDF są niepoprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących, ponieważ są to skany dokumentów, w większości dostępne w postaci plików obrazkowych - ze względu na pochodzenie od różnych podmiotów mamy ograniczone możliwości ich edycji
 
• część odnośników może nie być wyróżniona
 
• część opublikowanych na stronie dokumentów ma charakter archiwalny
 
Błędy i nieprawidłowości będą sukcesywnie poprawiane w ramach modyfikacji serwisu.
 
 
Wyłączenie
• nagrania posiedzeń Rady Miejskiej opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
 
 
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
 
• Deklarację sporządzono dnia: 21-09-2020
 
• Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 27-03-2024
 
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
 
Informacje zwrotne i dane dodatkowe
 
Strona aktualizowana jest na bieżąco.
 
Dostępny w serwisie skrót klawiaturowy (accesskey):
 
• [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka
 
Wywołanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
 
• Google Chrome v 85.x v lewy ALT + [litera_skrótu]
 
• Mozilla Firefox v 80.x v lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu]
 
• Internet Explorer v 11.X v lewy ALT + [litera_skrótu]
 
• Opera 67.X v lewy ALT + [litera_skrótu]
 
 W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Halina Jarzyńska, adres poczty elektronicznej   . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 89 625 07 17. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
 
Każdy ma prawo:
 
• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
 
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
 
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
 
Żądanie musi zawierać:
 
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
 
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie oraz sposób kontaktu
 
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
 
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
 
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
 
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
 
Dostępność architektoniczna
 
• budynek zlokalizowany przy ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica,
 
• teren wokół budynku jest utwardzony,
 
• do budynku prowadzą cztery wejścia,
 
• od strony ul. Plac Wolności (główne wejście) znajdują się cztery stopnie schodów,
 
• od ul. Kościelnej jedno wejście znajduje się podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami,
 
• od ul. Kościelnej drugie wejście znajduje się 7 stopni schodów,
 
• od strony skwerka znajduje się jeden stopień schodów,
 
• platforma dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze, można nią dotrzeć z parteru na I piętro, w budynku nie ma windy,
 
• zainstalowany jest przycisk wezwania asysty Call Hear - system „wzywania pomocy”. Urządzenie aktywowane jest ręcznie, po naciśnięciu przycisku,
 
• w Biurze Obsługi Klienta znajduje się pętla indukcyjna,
 
• wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku w Biurze Obsługi Klienta – pokój nr 1 (dwa stanowiska informacyjne),
 
• Biuro Obsługi Klienta znajduje się po lewej stronie od głównego wejścia, szerokość pomieszczenia umożliwia wjazd osoby na wózku inwalidzkim. W przypadku gdy osoba ze szczególnymi potrzebami chce skorzystać z usług Urzędu, pracownik Biura Obsługi Klienta po określeniu potrzeby, realizuje ją, bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu. Pracownik merytorycznie realizujący obsługę wykonuje czynności przy wydzielonym stanowisku w holu na parterze budynku.
 
• w budynku nie ma  oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
 
• w budynku na niektórych drzwiach do pokoi znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a,
 
• szerokość korytarzy umożliwia poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami na wózkach inwalidzkich,
 
• toaleta przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze w lewym korytarzu od głównego wejścia oraz na I piętrze na końcu prawego korytarza,
 
• od strony ul. Plac Wolności i ul. Kościelnej na ogólnodostępnym parkingu znajduje się wyznaczonych pięć miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
 
• przed głównym wejściem od strony ul. Plac Wolności znajduje się stojak na pięć rowerów,
 
• w urzędzie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM), ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line,
 
•  na teren budynku i do wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
 
Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji:
 
• przesłania korespondencji pisemnej kierowanej na adres: Urząd Miejski w Nidzicy, ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica;
 
• korzystania z poczty elektronicznej e-mail: ;
 
• przesyłania faksu na numer: 89 625 07 11;
 
• korzystania z platformy e-PUAP: /46t97laxgl/SkrytkaESP
 
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. 
 

 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-03-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
.
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-03-27 15:09:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Halina Jarzyńska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-03-27 15:11:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Halina Jarzyńska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-27 15:11:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
83 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony