ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Decyzje o warunkach zabudowy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

DECYZJA NR 101/2021 o warunkach zabudowy

Informacja ogłoszona dnia 2021-10-06 13:43:14 przez Halina Jarzyńska, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Nidzica, dnia 05 października 2021r.
TI.6730.102.2021
 
DECYZJA NR 101/2021
o warunkach zabudowy
 
            Na podstawie art. 59 ust. 1, art. 60, art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.) oraz zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735) po rozpatrzeniu wniosku złożonego w dniu 04.06.2021 r. przez Energię Kołaki Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie, ul. Górna 5, 10-040 Olsztyn
 
U  S  T  A  L  A  M
warunki zabudowy części działek o nr ew. 54/8, 56/4, 56/5, 56/10 w obrębie Pawliki, gmina Nidzica
dla inwestycji polegającej na budowie instalacji fotowoltaicznej 
o mocy do 10 MW i wysokości do 3 m wraz z infrastrukturą towarzyszącą
 
1. Rodzaj zabudowy:
Zabudowa produkcyjna.
 
2. Funkcja zabudowy i zagospodarowania terenu
Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy do 10 MW i wysokości do 3 m  wraz z  infrastrukturą towarzyszącą.
 
3. Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy
 
3.1. Uwarunkowania przestrzenne
a) Dopuszcza się budowę instalacji fotowoltaicznej o mocy do 10 MW i wysokości do 3 m  wraz z  infrastrukturą towarzyszącą, w skład której wchodzić będą następujące elementy:
  • moduły fotowoltaiczne w ilości do ok. 33 333 paneli fotowoltaicznych o mocy 300-1000 W (lub wyższej mocy), zmontowane na stalowych konstrukcjach montażowych pod kątem pochylenia w zakresie 15-40 stopni i wysokość całej konstrukcji do 3,0 m, połączone ze sobą kablami solarnymi podwójnie izolowanymi tworzącymi sekcje;
  • falowniki napięcia (inwertery) w ilości do około 400 falowników napięcia,  połączone ze stacją transformatorową/rozdzielnicami SN/nn wyposażonymi w niezbędne układy pomiarowo-zabezpieczające, opcjonalnym rozwiązaniem są również inwertery centralne lub mikroinwertery podpinane bezpośrednio pod panele fotowoltaiczne, a ich liczba uzależniona jest od ilości paneli fotowoltaicznych;
  • rozdzielnice (złącza kablowe);
  • stacja transformatorowo-rozdzielcza w ilości do ok. 10 stacji transformatorowo-rozdzielczych, wyposażone w transformator oraz rozdzielnice SN/nn, zamknięte, kompletne gotowe typu Włoszczowa lub ABB;
  • opcjonalna stacja transformatorowo-rozdzielcza WN/SN: główna stacja rozdzielcza WN/SN składająca się z kontenerowej stacji rozdzielczej oraz wolnostojących transformatorów - o mocy do 10 MVA;
  •  opcjonalne magazyny energii w ilości do 10 sztuk posadowiony na gruncie lub konstrukcji palowej;
  • ogrodzenie terenu: system alarmowo-monitoringowy, ogrodzenie;
  • okablowanie AC łączące falowniki napięcia ze złączami kablowymi, a następnie ze stacją transformatorowo‑rozdzielczą SN/nn wyposażoną w niezbędne układy pomiarowo-zabezpieczające;
  • okablowanie DC łączące poszczególne panele ze sobą kablami solarnymi podwójnie izolowanymi tworzącymi sekcje, każda z sekcji połączona z falownikami napięcia (inwerterami) za pomocą kabli solarnych ułożonych w ziemi lub na konstrukcji wsporczej.
b) Powierzchnia terenu inwestycji po obrysie zewnętrznym wyznaczonym przez kamery monitoringu lub ogrodzenie do ok. 14,0 ha.
c) Dopuszcza się instalację innych obiektów i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotowej inwestycji w tym infrastruktury technicznej.
d) Należy spełnić wymagania zawarte w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.), w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. poz. 1609), w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 z późn. zm.).
 
3.2. Nieprzekraczalna linia zabudowy
  1. Nieprzekraczalna linia zabudowy – wyznaczona w odległości 15,0 m od linii rozgraniczającej z publiczną drogą gminną nr 190009 N o nr ew. działki 88 obręb Pawliki oraz w odległości 6,0 m od linii rozgraniczającej z drogą gminną wewnętrzną o nr ew. działki 89/3 oraz 56/14 obręb Pawliki, zgodnie z załącznikiem graficznym nr 1 do niniejszej decyzji.
  2. Odległość od granicy lasu należy przyjąć zgodnie z § 271 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, tj.:
- 12 m dla budynków ze ścianami i przykryciem dachu nierozprzestrzeniającymi ognia,
- 16 m dla budynków ze ścianami i przykryciem dachu rozprzestrzeniającymi ogień.
 
4. Warunki wynikające z przepisów szczególnych
  1. Dokumentację budowlaną należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego.
  2. Obiekty budowlane, budowle i związane z nimi urządzenia zaprojektować zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
  3. Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno – budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  4. Zasady obsługi komunikacyjnej terenu – zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.).
  5. Projekt budowlany powinien być sporządzony przez uprawnionego projektanta wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, w zakresie przewidzianym w Prawie budowlanym.
5. Warunki wynikające z ochrony środowiska oraz dziedzictwa kulturowego
 
5.1. Warunki wynikające z ochrony środowiska
  1. Teren planowanej inwestycji  położony jest poza obszarami objętymi formami ochrony, o których mowa w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1098).
  2. Wnioskowany teren znajduje się na terenie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 214 – Zbiornik Działdowo oraz Zbiornika Subniecka warszawska nr 215.
  3. Projektowana inwestycja należy do rodzaju przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839). Zgodnie z ww. rozporządzeniem - § 3 ust. 1, pkt 54 lit. b do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko należy zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1 ha na obszarach innych niż objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy.
  4. Przedmiotową inwestycję realizować zgodnie z decyzją nr 4/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach znak: TI.6220.40.2020 z dnia 21 maja 2021 r., wydaną przez Burmistrza Nidzicy. Tut. organ wydał decyzję nr 4/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 21 maja 2021 r., znak: TI.6220.40.2020, w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko  przedsięwzięcia polegającego na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy do 10 MW i wysokości do 3m,  na działkach o nr 54/8, 56/4, 56/5, 56/10, położonych w obrębie Pawliki.
  5. Należy stosować przepisy m. in. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.), ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 624 z późn. zm), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 112), ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn. zm.).
5.2. Warunki wynikające z ochrony dziedzictwa kulturowego
  1. Na działce objętej inwestycją nie występują ograniczenia wynikające z ochrony dziedzictwa kulturowego.
  2. Zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 710 z późn. zm.), kto w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych odkrył przedmiot, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, jest obowiązany: wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryte przedmioty, zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia, niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, Burmistrza Nidzicy.
6. Warunki obsługi w zakresie infrastruktury technicznej
 
6.1. Przyłączenie do sieci energetycznej, na warunkach określonych przez Rejon Energetyczny.
 
6.2. Zaopatrzenie w wodę: nie dotyczy.
 
6.3. Odprowadzenie ścieków sanitarnych: nie dotyczy.
 
6.4. Odprowadzenie wód opadowych lub roztopowych na własny teren nieutwardzony w granicach przedmiotowej nieruchomości.
 
6.5. Ogrzewanie: nie dotyczy.
 
6.6. Odprowadzenie odpadów stałych: należy segregować według grup asortymentowych wywożonych przez specjalistyczne przedsiębiorstwo, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
 
7. Warunki obsługi komunikacyjnej
 
7.1. Obsługa komunikacyjna działki: wnioskowana inwestycja dotyczy budowy instalacji odnawialnego źródła energii, w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, dlatego nie stosuje się art. 61, ust. 1, pkt 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Teren objęty inwestycją, tj. działka o nr ew. 54/8 w obrębie Pawliki, przylega do publicznej drogi gminnej nr 190009 N o nr ew. działki 88 obręb Pawliki oraz do dróg gminnych wewnętrznych o nr ew. działki 89/3 oraz 56/14 obręb Pawliki, natomiast działki o nr ew. 56/4, 56/5, 56/10 w obrębie Pawliki przylegają do drogi gminnej wewnętrznej o nr ew. działki 56/14 obręb Pawliki. Dostęp do ww. dróg na warunkach określonych przez zarządcę.
 
7.2. Miejsca parkingowe wynikające z programu inwestycji należy przewidzieć w ramach własności nieruchomości.
 
8. Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich
 
8.1. Zagospodarowanie terenu należy zaprojektować w sposób nieutrudniający dostępu do drogi oraz sieci, obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej.
 
8.2. Projektowana inwestycja nie powinna spowodować zacienienia pomieszczeń w sąsiednich budynkach w stopniu wyższym niż dopuszczonym przez § 13 ust. 1-3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
 
8.3. Nie dopuszcza się dokonywania zmiany spływu wód opadowych w celu skierowania ich na teren sąsiedniej nieruchomości.
 
8.4. Projektowana inwestycja nie powinna pogarszać warunków użytkowania sąsiednich nieruchomości, a jej użytkowanie nie może powodować uciążliwości w zakresie emisji hałasu, uciążliwości zapachowej, emisji spalin, bezpieczeństwa komunikacyjnego itp. dla terenów sąsiednich, a uciążliwość powinna zamknąć się w granicy działki, na której będzie realizowana niniejsza inwestycja.
 
8.5. Inwestor powinien przy wykonywaniu swego prawa powstrzymać się od działań, które zgodnie z art. 144 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) „by zakłócały korzystanie z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych”.
 
8.6. Należy spełnić wymagania dotyczące bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa użytkowania oraz ochrony środowiska.
 
8.7. Decyzja niniejsza nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza własności i uprawnień osób trzecich.
 
9. Niezbędne dokumenty i uzgodnienia
 
9.1. W zakresie uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia budowy i zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę - należy stosować przepisy ustawy Prawo budowlane.
 
9.2. W zależności od rodzaju inwestycji projekt budowlany wymaga uzgodnienia zgodnie z art. 28b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 z późn. zm.).
 
9.3. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Ministrowi Klimatu i Środowiska w dniu 19 sierpnia 2021r. który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.4. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Staroście Nidzickiemu w dniu 19 sierpnia 2021 r., który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.5. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Staroście Nidzickiemu w dniu 19 sierpnia 2021 r. który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ww. ustawy stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.6. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Dyrektorowi Zarządu Zlewni w Ciechanowie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w dniu 23 sierpnia 2021 r. który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ww. ustawy stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.7. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 9 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt decyzji przekazano Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Olsztynie w dniu 23 sierpnia 2021r., który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ww. ustawy stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.8. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 9 projekt decyzji przekazano zarządcy drogi gminnej. Z uwagi na fakt, że Burmistrz Nidzicy jest organem wykonującym zarówno obowiązki zarządcy dróg gminnych, tj. publicznych i dróg wewnętrznych, jak też organem wydającym decyzję o ustaleniu warunków zabudowy, nie zajęto stanowiska w trybie art. 106 Kpa jak nakazuje art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym.
 
UZASADNIENIE
 
     Dnia 04 czerwca 2021 r. wpłynął wniosek złożony przez  Energię Kołaki Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie o ustalenie warunków zabudowy części działek o nr ew. 54/8, 56/4, 56/5, 56/10 w obrębie Pawliki, gmina Nidzica dla inwestycji polegającej na budowie instalacji fotowoltaicznej  o mocy do 10 MW i wysokości do 3 m wraz z infrastrukturą towarzyszącą, który został uzupełniony w dniu 27 lipca 2021 r.
     Tut. Organ pismem z dnia 11.08.2021 r. zawiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego na ww. wniosek w sprawie wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i o przysługującym im prawie zapoznania się z aktami sprawy, uzyskania wyjaśnień, składania wniosków i zastrzeżeń na każdym etapie postępowania.
          Z uwagi na to, że na przedmiotowym terenie nie istnieje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z art. 59 ust. 1 należało ustalić warunki zabudowy.
          Teren przeznaczony pod realizację zamierzenia inwestycyjnego zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 54 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, należy skategoryzować jako teren zabudowy przemysłowej. Ponadto zgodnie z art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019.1524) wprowadza się  nowe brzmienie  art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym „przepisów ust. 1 pkt 1 i 2 nie stosuje się do linii kolejowych, obiektów liniowych i urządzeń infrastruktury technicznej, a także instalacji odnawialnego źródła energii w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii”. Oznacza to, że przy ustalaniu warunków zabudowy dla tych instalacji nie wymaga się spełnienia zasady dobrego sąsiedztwa oraz warunku dostępu do drogi publicznej.
          Uzasadnieniem dla wprowadzonej zmiany była konieczność zniwelowania rozbieżności stosowania w orzecznictwie dotychczasowych przepisów w zakresie kwalifikowania budowy urządzeń wytwarzających energię ze źródeł odnawialnych do kategorii urządzeń infrastruktury technicznej w rozumieniu art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Jak zauważono bowiem, dotychczasowe unormowania przesądzały lub nie o wymaganiu ‒ przy ustalaniu warunków zabudowy dla tych urządzeń infrastruktury technicznej ‒ spełnienia zasady dobrego sąsiedztwa oraz warunku dostępu do drogi publicznej. Powołane rozbieżności wynikały zaś z braku zdefiniowania pojęcia „urządzenia infrastruktury technicznej”, co powodowało konieczność odwołania się do przepisów innych ustaw i stosowania ich wykładni. Z jednej strony prezentowany był więc pogląd, według którego urządzenia wytwarzające energię ze źródeł odnawialnych energii stanowią urządzenia infrastruktury technicznej, a tym samym nie wymaga się przy ustalaniu warunków zabudowy realizacji zasady dobrego sąsiedztwa (wyr. NSA z 27.9.2017 r., II OSK 158/16; z 21.6.2017 r., II OSK 2637/15; z 13.11.2012, II OSK 762/12).  Natomiast stosownie do poglądu przeciwnego, urządzenia służące wytwarzaniu energii elektrycznej nie mogą być zakwalifikowane do urządzeń infrastruktury technicznej w rozumieniu art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (wyr. NSA z 29.5.2015 r., II OSK 2657/13; wyr. WSA w Szczecinie z 7.9.2017 r., II SA/Sz 678/17; wyr. WSA w Olsztynie z 27.6.2017, II SA/Ol 381/17). Istotą pojęcia „urządzenie infrastruktury technicznej” jest to, że powstaje ono zawsze dla obsługi określonych jednostek przestrzenno-gospodarczych. Infrastruktura wspiera działalność produkcyjną, służy rozwojowi produkcji i konsumpcji, ale sama nie bierze bezpośredniego udziału w produkcji. Urządzenia te z założenia nie naruszają więc zastanej funkcji w zakresie zabudowy i zagospodarowania terenu. Natomiast obiekty wytwarzające energię z odnawialnych źródeł, w tym art. elektrownie słoneczne, z reguły wprowadzają nowy sposób zagospodarowania terenu. Ponadto należy podkreślić, że urządzenia wytwarzające energię ze źródeł odnawialnych służą działalności produkcyjnej, natomiast urządzenia infrastruktury technicznej są urządzeniami do przesyłania. W związku zatem z rozbieżnością w judykaturze, z punktu widzenia potrzeb procesu inwestycyjnego w branży odnawialnych źródeł energii przeżywającej dynamiczny rozwój, zaproponowano rozszerzenie art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o instalacje odnawialnego źródła energii. Przy ustalaniu warunków zabudowy dla tych instalacji nie jest wymagane więc spełnienie zasady dobrego sąsiedztwa oraz warunku dostępu do drogi publicznej. Nowe brzmienie komentowanego przepisu potwierdza zarazem, że urządzenia wytwarzające energię z odnawialnych źródeł nie stanowią urządzeń infrastruktury technicznej.
          Przepisów art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie stosuje się do linii kolejowych, obiektów liniowych i urządzeń infrastruktury technicznej, a także instalacji odnawialnego źródła energii w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, rozumianej jako „instalacja odnawialnego źródła energii – instalację stanowiącą wyodrębniony zespół urządzeń służących do wytwarzania energii opisanych przez dane techniczne i handlowe, w których energia jest wytwarzana z odnawialnych źródeł energii”. Wnioskowana inwestycja polega na budowie instalacji fotowoltaicznej  o mocy do 10 MW i wysokości do 3 m wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W związku z powyższym nie została przeprowadzona analiza urbanistyczna w zakresie art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy oraz nie wyznaczono obszaru analizowanego, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1588).
         
     W wyniku przeprowadzonej analizy urbanistycznej stwierdzono, że spełnione pozostają przepisy art. 61 ust. 1 pkt 3-6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
3) istniejące uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego;
4) teren nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na nierolnicze;
5) zamierzenie budowlane jest zgodne z przepisami odrębnymi;
6) zamierzenie budowlane nie znajduje się w obszarze:
a) w stosunku do którego decyzją o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 428, 784 i 922), ustanowiony został zakaz, o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt 1 tej ustawy,
b) strefy kontrolowanej wyznaczonej po obu stronach gazociągu,
c) strefy bezpieczeństwa wyznaczonej po obu stronach rurociągu.
     W toku prowadzonego postępowania uzyskano niezbędne uzgodnienia wymienione w pkt 9.3 - 9.8 przedmiotowej decyzji. Ponadto w trakcie postępowania poprzedzającego wydanie decyzji strony nie wniosły żadnych uwag ani zastrzeżeń.
     Zawiadomieniem z dnia 13.09.2021r. tut. organ poinformował strony o zebranym materiale dowodowym umożliwiającym wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Równocześnie, strony poinformowane zostały o możliwości, przed wydaniem decyzji, zapoznania się z aktami sprawy oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów. W przewidzianym, siedmiodniowym terminie żadna ze stron nie skorzystała z przysługującego jej prawa.
     
Zgodnie z wymogami określonymi w art. 60 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt niniejszej decyzji sporządzony został przez osobę wpisaną na listę izby samorządu zawodowego architektów posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117).
Decyzja jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa i jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
 
Pouczenie:
     Decyzję niniejszą wydaje się na czas nieokreślony.
     Wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaniem decyzji.
Stwierdza się wygaśnięcie decyzji w przypadku, gdy:
  • inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę;
  • dla niniejszego terenu uchwalony został plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji, chyba że została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę.
     Burmistrz Nidzicy jest obowiązany, za zgodą strony, na rzecz której decyzja niniejsza została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby, jeżeli przyjmuje ona wszystkie warunki wydane w tej decyzji. Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, miedzy którymi ma być dokonane jej przeniesienie.
W odniesieniu do tego samego terenu decyzję o warunkach zabudowy można wydać więcej niż jednemu wnioskodawcy, doręczając odpis decyzji do wiadomości pozostałym wnioskodawcom i właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości.
     Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
     
     W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
     Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia  o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
 
 
Załączniki: 
- część graficzna decyzji o warunkach zabudowy               - załącznik nr 1,
- wyniki analizy urbanistycznej cześć tekstowa                 - załącznik nr 2,
- wyniki analizy urbanistycznej część graficzna                - załącznik nr 3.   
 
 
 
 
 
 
Otrzymują:
  1. Wnioskodawca
  2. Strony postępowania wg rozdzielnika.
  3. a/a
 
 
 
 
Opracowała: Paulina Byller
na podstawie projektu decyzji sporządzonego przez:
mgr inż. arch. Karina Denis
członek Warmińsko-Mazurskiej Okręgowej Izby Architektów RP, nr wpisu: WM-0175
 
 
Załącznik nr 2 do decyzji o warunkach zabudowy nr 101/2021 z dnia 05 października 2021r.
 
 
ANALIZA URBANISTYCZNO – ARCHITEKTONICZNA 
w zakresie warunków określonych w art. 61 ust. 1 pkt 1-6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
części działek o nr ew. 54/8, 56/4, 56/5, 56/10 w obrębie Pawliki, gmina Nidzica
dla inwestycji polegającej na budowie instalacji fotowoltaicznej 
o mocy do 10 MW i wysokości do 3 m wraz z infrastrukturą towarzyszącą
 
 
 
  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1588)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1589)
 
     Planowane przedsięwzięcie polega na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy do 10 MW i wysokości do 3 m wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Budowa instalacji przewidziana jest na działkach o nr 54/8, 56/4, 56/5, 56/10 położonych w obrębie Pawliki, gmina Nidzica, powiat nidzicki, woj. warmińsko‑mazurskie.
     Powierzchnia działek, na których będzie znajdować się elektrownia wynosi około 18,3869 ha. Teren inwestycji jest obecnie użytkowany jako grunt orny - graniczy z terenami komunikacyjnymi (drogami) oraz polami uprawnymi.
     Planowana inwestycja zajmie do około 14 ha. Po powstaniu inwestycji teren gruntów ornych zostanie obsiany trawą, po czym będzie koszony bądź prowadzony będzie wypas zwierząt. W skład planowanej farmy (instalacji) wchodzić będą następujące elementy:
  • Zespoły modułów fotowoltaicznych w liczbie ok. 33 333 paneli fotowoltaicznych o mocy 300-1000 W (lub wyższej mocy). Dla lokalizacji farm w województwie warmińsko-mazurskim przyjmowane są pochylenia paneli w zakresie 15-40 stopni. Szczegółowe rozmieszczenie oraz kąt pochylenia zostanie przyjęte dla danej lokalizacji i ukształtowania działki na etapie projektu budowlanego. Wysokość całej konstrukcji nie przekroczy 3 m. Szczegółowe wymiary paneli zostaną przyjęte na etapie projektu wykonawczego. Poszczególne panele połączone będą ze sobą kablami solarnymi podwójnie izolowanymi tworzącymi sekcje. Na panelach zostanie zastosowana powłoka antyrefleksyjna, która ogranicza efekt lśnienia, w związku z czym, nie będzie on miał negatywnego wpływu na migrację ptaków.
  • Falowniki: każda z sekcji połączona zostanie z falownikami napięcia (inwerterami) za pomocą kabli solarnych. Na całym obszarze inwestycji planowane jest usytuowanie do około 400 falowników napięcia - liczba uzależniona jest od wyboru rozwiązania technologicznego i możliwa do określenia na dalszym etapie. Falowniki napięcia połączone zostaną ze stacją transformatorową/rozdzielnicami SN/nn wyposażonymi w niezbędne układy pomiarowo-zabezpieczające. Opcjonalnym rozwiązaniem są również inwertery centralne lub mikroinwertery podpinane bezpośrednio pod panele fotowoltaiczne, a ich liczba uzależniona jest od ilości paneli fotowoltaicznych.
  • Konstrukcja wsporcza paneli: panele fotowoltaiczne będą zamontowane na konstrukcji stalowej. Konstrukcja mocowana jest na pojedynczych podporach, które wbijane są kafarem w ziemię na głębokość ok. 1,5 m w zależności od rodzaju gruntu lub mocowane systemem gruntowych kołków rozporowych.
  • Stacje transformatorowo – rozdzielcze: w ramach zamierzonej inwestycji planuje się umieszczenie  do około 10 stacji transformatorowo-rozdzielczych. Projektowane stacje wyposażone będą w transformator o parametrach określonych w projekcie budowlanym oraz rozdzielnice SN/nn. Planowane są stacje transformatorowo-rozdzielcze zamknięte, kompletne gotowe typu Włoszczowa lub ABB. Zgodnie z treścią karty informacyjnej, w tego typu obiektach zapewnione jest pełne bezpieczeństwo niezależnie od zastosowanego rodzaju transformatora. Parametry stacji spełniają wymogi prawa i posiadają wymagane przepisami atesty. Zminimalizowane jest ryzyko możliwości wystąpienia i skutków ewentualnych awarii. W przypadku zastosowania transformatora olejowego zostanie on zabezpieczony przed wyciekiem poprzez zamontowanie szczelnej misy olejowej, będącej w stanie pomieścić całą objętość oleju na wypadek awarii, zabezpieczając środowisko gruntowo-wodne przed zanieczyszczeniem. Ponadto każda stacja transformatorowo-rozdzielcza posadowiona zostanie na specjalnej macie chłonnej, która dodatkowo zabezpieczy grunt
    i środowisko wodne. W przypadku wycieku oleju z transformatora wezwana zostanie wykwalifikowana firma, która zajmie się jego utylizacją zgodnie z obowiązującymi normami.
  • Rozdzielnice (złącza kablowe): na obszarze inwestycji planowane jest usytuowanie złączy kablowych. Ich precyzyjna liczba zostanie określona na etapie projektu budowlanego.
  • Opcjonalna stacja transformatorowo-rozdzielcza WN/SN: główna stacja rozdzielcza WN/SN będzie składać się z kontenerowej stacji rozdzielczej oraz wolnostojących transformatorów - o mocy do 10 MVA.
  • Opcjonalny magazyn energii: opcjonalne kontenerowe magazyny energii posadowione na gruncie lub konstrukcji palowej - do 10 magazynów.
  • Ogrodzenie terenu: planowanym zabezpieczeniem będzie system alarmowo-monitoringowy. W przypadku pojawiających się nieupoważnionych wejść inwestor rozważy ogrodzenie.
  • Okablowanie AC: za pomocą okablowania AC falowniki napięcia połączone zostaną ze złączami kablowymi, a następnie ze stacją transformatorowo-rozdzielczą SN/nn wyposażoną w niezbędne układy.
  • Okablowanie DC: poszczególne panele połączone będą ze sobą kablami solarnymi podwójnie izolowanymi tworzącymi sekcje. Każda z sekcji połączona zostanie z falownikami napięcia (inwerterami) za pomocą kabli solarnych ułożonych w ziemi lub na konstrukcji wsporczej.
     Przewiduje się, że zasięg uciążliwości powodowanych w fazie realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia ograniczy się do najbliższego otoczenia, a emisja substancji zanieczyszczających oraz hałasu będzie miała charakter krótkoterminowy i ustanie wraz z zakończeniem prac budowlanych. Emisje do atmosfery na etapie realizacji inwestycji to głównie emisje niezorganizowane pyłów oraz substancji powstałych ze spalania paliw w silnikach samochodów ciężarowych pracujących przy dowozie/wywozie elementów konstrukcji instalacji oraz maszyn pracujących przy montażu instalacji. Na etapie realizacji inwestycji będą występowały krótkotrwałe uciążliwości wynikające z emisji hałasu przez pracujące urządzenia budowlane oraz pojazdy obsługujące budowę instalacji. Emisja hałasu będzie miała charakter punktowy.
     Planowana instalacja na etapie eksploatacji ma charakter bezobsługowy, parametry pracy oraz bezpieczeństwo instalacji będą monitorowane automatycznie. Nie przewiduje się stałej obsługi pracowników. Instalacja nie będzie zużywać gazu ani wody. Zapotrzebowanie na energię elektryczną z zaprojektowanego przyłącza na warunkach wydanych przez właściwy zakład energetyczny będzie wynosiło do ok. 50 kW.
     Dla utrzymania wysokiej wydajności nie ma konieczności cyklicznej konserwacji modułów. W przypadku spadku mocy modułów poprzez np. zabrudzenie dokonuje się czyszczenia powierzchni modułów za pomocą myjek, myjek teleskopowych i wody. Przy tak przeprowadzanej konserwacji jedynym odpadem będzie woda (traktowana jak woda opadowa).
     Panele fotowoltaiczne, na etapie eksploatacji  nie emitują hałasu. Hałas związany z wykaszaniem terenu, myciem czy pracą transformatorów nie przekroczy dopuszczalnych norm. Tego typu inwestycje nie wpływają także na zanieczyszczenie wód powierzchniowych, podziemnych oraz gleby, a ponadto nie wywołują ponadnormatywnego oddziaływania na powietrze atmosferyczne i klimat akustyczny. Przewiduje się, że w związku z rodzajem i mocą zainstalowanych elementów i urządzeń elektroenergetycznych oraz ich usytuowaniem, projektowana infrastruktura elektrowni fotowoltaicznej nie wpłynie na pogorszenie jakości klimatu elektromagnetycznego środowiska, jak też nie będzie stanowiła zagrożenia dla zdrowia ludzi (dopuszczalne normy pola elektromagnetycznego nie będą w żaden sposób przekroczone.). W trakcie eksploatacji inwestycji, jedynym źródłem hałasu będą transformatory, które umieszczone zostaną w stacji kontenerowej.
     Koszenie terenu inwestycji odbywać się będzie od środka do zewnątrz w celu umożliwienia ucieczki drobnym zwierzętom. Na etapie eksploatacji w przypadku podjęcia decyzji o ogrodzeniu inwestycji zachowane zostaną standardy pozwalające na swobodną migrację drobnych zwierząt tj. odpowiednia wysokość ogrodzenia nad ziemią, bądź wymiar „oczka” w siatce.
Przepisów art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie stosuje się do linii kolejowych, obiektów liniowych i urządzeń infrastruktury technicznej, a także instalacji odnawialnego źródła energii w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, rozumianej jako „instalacja odnawialnego źródła energii - instalację stanowiącą wyodrębniony zespół urządzeń służących do wytwarzania energii opisanych przez dane techniczne i handlowe, w których energia jest wytwarzana z odnawialnych źródeł energii”. Wnioskowana inwestycja polega na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z  infrastrukturą towarzyszącą. W związku z powyższym nie została przeprowadzona analiza urbanistyczna w zakresie art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy oraz nie wyznaczono obszaru analizowanego, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
     W zakresie dostępu terenu objętego wnioskiem do drogi publicznej, zgodnie z art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie stosuje się art. 61 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, ponieważ wnioskowana inwestycja dotyczy budowy instalacji odnawialnego źródła energii. Teren objęty inwestycją, tj. działka o nr ew. 54/8 w obrębie Pawliki, przylega do publicznej drogi gminnej nr 190009 N o nr ew. działki 88 obręb Pawliki oraz do dróg gminnych wewnętrznych o nr ew. działki 89/3 oraz 56/14 obręb Pawliki, natomiast działki o nr ew. 56/4, 56/5, 56/10 w obrębie Pawliki przylegają do drogi gminnej wewnętrznej o nr ew. działki 56/14 obręb Pawliki. Dostęp do ww. dróg na warunkach określonych przez zarządcę.
 
ANALIZA W ZAKRESIE WARUNKÓW, o których mowa w art. 61 ust. 1 pkt 3-6 USTAWY
 
Art. 61 ust. 1 pkt 3 ustawy
Według definicji podanej w art. 2. pkt 13. ustawy przez uzbrojenie terenu należy rozumieć drogi, obiekty budowlane, urządzenia i przewody, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - tj. wybudowane pod ziemią, na ziemi albo nad ziemią przewody lub urządzenia wodociągowe, kanalizacyjne, ciepłownicze, elektryczne, gazowe i telekomunikacyjne.
  • Energia elektryczna – tereny sąsiednie są uzbrojone w sieć energetyczną.
Art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy
Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1326) realizacja inwestycji nie wymaga zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, ponieważ dotyczy inwestycji realizowanej na gruntach klasy RIVa, IVb oraz RV.
 
Art. 61 ust. 1 pkt 5 ustawy
Na potrzeby rozpatrywanej sprawy ustalono następujący katalog przepisów odrębnych, które wpływają na treść rozstrzygnięcia:
  • ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1098) – nie ma zastosowania;
  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.) i ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 624 z późn. zm.) – należy stosować przepisy w zakresie ochrony gleby, ziemi, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych wynikających z tych ustaw i przepisów szczegółowych;
  • ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1064 z późn. zm.) – nie ma zastosowania, gdyż przedmiotowa działka nie jest położona na terenach górniczych;
  • ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych – ma zastosowanie;
  • ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami  (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 710 z późn. zm.) – nie ma zastosowania z wyjątkiem art. 32 i 33 tej ustawy;
  • ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247) – nie ma zastosowania;
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839):
Projektowana inwestycja należy do rodzaju przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839). Zgodnie z ww. rozporządzeniem - § 3 ust. 1, pkt 54 lit. b do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko należy zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1 ha na obszarach innych niż objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy.
 
Przedmiotową inwestycję realizować zgodnie z decyzją 4/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach znak: TI.6220.40.2020 z dnia 21 maja 2021 r., wydaną przez Burmistrza Nidzicy.
Tut. organ wydał decyzję nr 4/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 21 maja 2021 r., znak: TI.6220.40.2020, w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko  przedsięwzięcia polegającego na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy do 10 MW i wysokości do 3m,  na działkach o nr 54/8, 56/4, 56/5, 56/10, położonych w obrębie Pawliki.
W świetle powyższych ustaleń należy stwierdzić, że decyzja jest zgodna z przepisami odrębnymi.
 
Art. 61 ust. 1 pkt 6 ustawy
Zamierzenie budowlane nie znajduje się w obszarze:
a) w stosunku do którego decyzją o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 428, 784 i 922), ustanowiony został zakaz, o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt 1 tej ustawy,
b) strefy kontrolowanej wyznaczonej po obu stronach gazociągu,
c) strefy bezpieczeństwa wyznaczonej po obu stronach rurociągu.
 
Wnioski
Przedstawione w części tekstowej i graficznej wyniki analizy obszaru, wskazują na możliwość wydania decyzji o warunkach zabudowy na wnioskowanym terenie. Dla planowanego przedsięwzięcia spełnione zostały łącznie warunki określone w art. 61 ust.1 pkt 1-6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Integralną część niniejszej analizy stanowi część graficzna wyników analizy.
 
Projekt decyzji sporządziła:
mgr inż. arch. Karina Denis,
członek Warmińsko-Mazurskiej Okręgowej Izby Architektów RP,
nr wpisu: WM-0175, uprawnienia architektoniczne nr 9/WM OKK/2006

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-10-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Nidzicy Jacek Kosmala
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-10-06 13:07:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Halina Jarzyńska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-10-06 13:43:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Halina Jarzyńska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-10-06 13:43:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
226 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony