ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Decyzje o warunkach zabudowy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

DECYZJA NR 105/2021 o warunkach zabudowy

Informacja ogłoszona dnia 2021-10-13 13:48:14 przez Halina Jarzyńska, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Nidzica, dnia 12 października 2021r.
TI.6730.132.2021
 
 
DECYZJA NR 105/2021
o warunkach zabudowy
 
            Na podstawie art. 59 ust. 1, art. 60, art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.) oraz zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735) po rozpatrzeniu wniosku złożonego w dniu 02.08.2021 r. przez FAST Energy Sp. z o.o., ul. Czechosłowacka 3, 81-963 Gdynia, w imieniu której na podstawie udzielonego pełnomocnictwa występuje …………………………………………………. (Zakres wyłączenia: dane osobowe osób fizycznych: imię i nazwisko, adres. Podstawa prawna: ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz art. 5 ust. 2 ustawy  z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Osoba dokonująca wyłączenia: Paulina Byller)
 
U  S  T  A  L  A  M
warunki zabudowy działki o nr ew. 32 w obrębie Łyna, gmina Nidzica
dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej  o mocy do 3 MW
wraz z infrastrukturą towarzyszącą
 
1. Rodzaj zabudowy:
Zabudowa produkcyjna.
 
2. Funkcja zabudowy i zagospodarowania terenu
Budowa farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z  infrastrukturą towarzyszącą
 
3. Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy
 
3.1. Uwarunkowania przestrzenne
a) Dopuszcza się budowę farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z  infrastrukturą towarzyszącą, w skład której wchodzić będą następujące elementy:
  • panele fotowoltaiczne w ilości do ok. 9000 szt. zamontowane na konstrukcji stalowej posadowionej na gruncie i ustawione pod kątem pochylenia w zakresie 20-30 stopni i wysokość całej konstrukcji do 3,0 m;
  • inwertery – urządzenia elektroniczne przekształcające prąd stały z łańcuchów paneli fotowoltaicznych na prąd przemienny o częstotliwości dostosowanej do sieci odbiorczej;
  • wolnostojąca stacja transformatorowo-rozdzielcza (1 lub 3 sztuki) w postaci budynku murowanego lub typu kontenerowego na fundamencie betonowym o wymiarach stacji ok. 5m x 3m x 3,0 m;
  • opcjonalne kontenerowe magazyny energii (1 lub 2 sztuki dla 1 MW) o wymiarach stacji ok. 2,5m x 12,0m x 3,0 m;
  • instalacja monitorująca ilość wytworzonej energii oraz pracę elektrowni słonecznej;
  • sieć kablowa;
  • infrastruktura stanowiąca przyłączenie do sieci operatora elektroenergetycznego,
  • ogrodzenie terenu.
b) Powierzchnia terenu inwestycji po obrysie zewnętrznym do 6,7 ha.
c) Dopuszcza się instalację innych obiektów i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotowej inwestycji w tym infrastruktury technicznej.
d) Należy spełnić wymagania zawarte w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.), w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. poz. 1609), w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 z późn. zm.).
 
3.2. Nieprzekraczalna linia zabudowy
  1. Nieprzekraczalna linia zabudowy – wyznaczona w odległości 6,0 m od linii rozgraniczającej z drogą gminną wewnętrzną o nr ew. działki 39 oraz 33/1 obręb Łyna, zgodnie z załącznikiem graficznym nr 1 do niniejszej decyzji.
  2. Odległość od granicy lasu należy przyjąć zgodnie z § 271 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, tj.:
- 12 m dla budynków ze ścianami i przykryciem dachu nierozprzestrzeniającymi ognia,
- 16 m dla budynków ze ścianami i przykryciem dachu rozprzestrzeniającymi ogień.
 
4. Warunki wynikające z przepisów szczególnych
  1. Dokumentację budowlaną należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu
    i formy projektu budowlanego.
  2. Obiekty budowlane, budowle i związane z nimi urządzenia zaprojektować zgodnie
    z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
  3. Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno – budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane).
  4. Zasady obsługi komunikacyjnej terenu – zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.).
  5. Projekt budowlany powinien być sporządzony przez uprawnionego projektanta wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, w zakresie przewidzianym w Prawie budowlanym.
5. Warunki wynikające z ochrony środowiska oraz dziedzictwa kulturowego
 
5.1. Warunki wynikające z ochrony środowiska
  1. Teren planowanej inwestycji  położony jest na obszarach objętych formami ochrony, o których mowa w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1098) - na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy Napiwodzko – Ramuckiej, w którym obowiązują przepisy Uchwały Nr XXX/669/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 września 2017 r. w sprawie wyznaczenia Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy Napiwodzko-Ramuckiej (Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. poz. 4143).
  2. Wnioskowany teren znajduje się na terenie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 214 – Zbiornik Działdowo oraz Zbiornika Subniecka warszawska nr 215.
  3. Projektowana inwestycja należy do rodzaju przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839). Zgodnie z ww. rozporządzeniem - § 3 ust. 1, pkt 54 lit. a, do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy.
  4. Przedmiotową inwestycję realizować zgodnie z decyzją nr 6/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach znak: TI.6220.5.2021 z dnia 7 czerwca 2021 r., wydaną przez Burmistrza Nidzicy. Tut. organ wydał decyzję nr 6/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 7 czerwca 2021 r., znak: TI.6220.5.2021, w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko  przedsięwzięcia polegającego na montażu i uruchomieniu instalacji elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 32 obręb Łyna, gmina Nidzica.
 
     e. Należy stosować przepisy m. in. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.), ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 624 z późn. zm), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 112), ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn. zm.).
 
5.2. Warunki wynikające z ochrony dziedzictwa kulturowego
  1. Na działce objętej inwestycją nie występują ograniczenia wynikające z ochrony dziedzictwa kulturowego.
  2. Zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 710 z późn. zm.), kto w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych odkrył przedmiot, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, jest obowiązany: wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryte przedmioty, zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia, niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, Burmistrza Nidzicy.   
6. Warunki obsługi w zakresie infrastruktury technicznej
 
6.1. Przyłączenie do sieci energetycznej, na warunkach określonych przez Rejon Energetyczny.
6.2. Zaopatrzenie w wodę: nie dotyczy.
6.3. Odprowadzenie ścieków sanitarnych: nie dotyczy.
6.4. Odprowadzenie wód opadowych lub roztopowych na własny teren nieutwardzony w granicach przedmiotowej nieruchomości.
6.5. Ogrzewanie: nie dotyczy.
6.6. Odprowadzenie odpadów stałych: należy segregować według grup asortymentowych wywożonych przez specjalistyczne przedsiębiorstwo, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
 
7. Warunki obsługi komunikacyjnej
 
7.1. Obsługa komunikacyjna działki: wnioskowana inwestycja dotyczy budowy instalacji odnawialnego źródła energii, w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, dlatego nie stosuje się art. 61, ust. 1, pkt 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Teren objęty inwestycją, tj. działka o nr ew. 32 w obrębie Łyna, przylega do drogi gminnej wewnętrznej o nr ew. działki 33/1 obręb Łyna, łączącej się poprzez gminną drogę wewnętrzną o nr ew. działki 39 obręb Łyna z publiczna drogą powiatową nr 1264N o nr ew. działki 121 obręb Łyna. Dostęp do ww. dróg na warunkach określonych przez zarządcę.
 
7.2. Miejsca parkingowe wynikające z programu inwestycji należy przewidzieć w ramach własności nieruchomości.
 
8. Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich
 
8.1. Zagospodarowanie terenu należy zaprojektować w sposób nieutrudniający dostępu do drogi oraz sieci, obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej.
 
8.2. Projektowana inwestycja nie powinna spowodować zacienienia pomieszczeń w sąsiednich budynkach w stopniu wyższym niż dopuszczonym przez § 13 ust. 1-3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
 
8.3. Nie dopuszcza się dokonywania zmiany spływu wód opadowych w celu skierowania ich na teren sąsiedniej nieruchomości.
 
8.4. Projektowana inwestycja nie powinna pogarszać warunków użytkowania sąsiednich nieruchomości, a jej użytkowanie nie może powodować uciążliwości w zakresie emisji hałasu, uciążliwości zapachowej, emisji spalin, bezpieczeństwa komunikacyjnego itp. dla terenów sąsiednich, a uciążliwość powinna zamknąć się w granicy działki, na której będzie realizowana niniejsza inwestycja.
 
8.5. Inwestor powinien przy wykonywaniu swego prawa powstrzymać się od działań, które zgodnie z art. 144 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) „by zakłócały korzystanie z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych”.
 
8.6. Należy spełnić wymagania dotyczące bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa użytkowania oraz ochrony środowiska.
 
8.7. Decyzja niniejsza nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza własności i uprawnień osób trzecich.
 
9. Niezbędne dokumenty i uzgodnienia
 
9.1. W zakresie uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia budowy i zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę - należy stosować przepisy ustawy Prawo budowlane.
 
9.2. W zależności od rodzaju inwestycji projekt budowlany wymaga uzgodnienia zgodnie z art. 28b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 z późn. zm.).
 
9.3. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Ministrowi Klimatu i Środowiska w dniu 23 sierpnia 2021 r. który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.4. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Staroście Nidzickiemu w dniu 24 sierpnia 2021 r., który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane
 
9.5. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Staroście Nidzickiemu w dniu 24 sierpnia 2021 r. który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ww. ustawy stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane
 
9.6. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Dyrektorowi Zarządu Zlewni w Olsztynie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w dniu 24 sierpnia 2021 r. który zawiadomieniem znak: BI.ZPU.4.0155.101.2021.AM z dnia 25 sierpnia 2021r. poinformował o przekazaniu pisma zgodnie z  właściwością Dyrektorowi Zarządu Zlewni w Ostrołęce Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Dyrektor Zarządu Zlewni w Ostrołęce w  wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 ww. ustawy stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w  przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.7. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym projekt decyzji przekazano Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska  w Olsztynie w dniu 24 sierpnia 2021 r., który w wyznaczonym terminie nie wypowiedział się w przedmiotowej sprawie. Art. 53 ust. 5 c  ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym stanowi, że organ uzgadniający winien dokonać uzgodnienia  w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, a w przypadku niezajęcia stanowiska w terminie 21 dni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie  – uzgodnienie uważa się za dokonane.
 
9.8. Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 9 projekt decyzji przekazano zarządcy drogi gminnej. Z uwagi na fakt, że Burmistrz Nidzicy jest organem wykonującym zarówno obowiązki zarządcy dróg gminnych, tj. publicznych i dróg wewnętrznych, jak też organem wydającym decyzję o ustaleniu warunków zabudowy, nie zajęto stanowiska w trybie art. 106 Kpa jak nakazuje art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu  przestrzennym
 
UZASADNIENIE
 
Dnia 02 sierpnia 2021 r. wpłynął wniosek złożony przez  FAST Energy Sp. z o.o., w imieniu której na podstawie udzielonego pełnomocnictwa występuje …………………………………………………. (Zakres wyłączenia: dane osobowe osób fizycznych: imię i nazwisko.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz art. 5 ust. 2 ustawy  z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Osoba dokonująca wyłączenia: Paulina Byller), o ustalenie warunków zabudowy działki o nr ew. 32 w obrębie Łyna, gmina Nidzica dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z  infrastrukturą towarzyszącą.
     Tut organ wydał decyzję nr 6/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 7 czerwca 2021r., znak: TI.6220.5.2021, w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na montażu i uruchomieniu instalacji elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 32 obręb Łyna, gmina Nidzica.
     Tut. Organ pismem z dnia 11.08.2021 r. zawiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego na ww. wniosek w sprawie wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i o przysługującym im prawie zapoznania się z aktami sprawy, uzyskania wyjaśnień, składania wniosków i zastrzeżeń na każdym etapie postępowania.
     Z uwagi na to, że na przedmiotowym terenie nie istnieje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z art. 59 ust. 1 należało ustalić warunki zabudowy.
     Teren przeznaczony pod realizację zamierzenia inwestycyjnego zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 54 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, należy skategoryzować jako teren zabudowy przemysłowej. Ponadto zgodnie z art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019.1524) wprowadza się  nowe brzmienie  art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym „przepisów ust. 1 pkt 1 i 2 nie stosuje się do linii kolejowych, obiektów liniowych i urządzeń infrastruktury technicznej, a także instalacji odnawialnego źródła energii w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii”. Oznacza to, że przy ustalaniu warunków zabudowy dla tych instalacji nie wymaga się spełnienia zasady dobrego sąsiedztwa oraz warunku dostępu do drogi publicznej.
      Uzasadnieniem dla wprowadzonej zmiany była konieczność zniwelowania rozbieżności stosowania w orzecznictwie dotychczasowych przepisów w zakresie kwalifikowania budowy urządzeń wytwarzających energię ze źródeł odnawialnych do kategorii urządzeń infrastruktury technicznej w rozumieniu art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Jak zauważono bowiem, dotychczasowe unormowania przesądzały lub nie o wymaganiu ‒ przy ustalaniu warunków zabudowy dla tych urządzeń infrastruktury technicznej ‒ spełnienia zasady dobrego sąsiedztwa oraz warunku dostępu do drogi publicznej. Powołane rozbieżności wynikały zaś z braku zdefiniowania pojęcia „urządzenia infrastruktury technicznej”, co powodowało konieczność odwołania się do przepisów innych ustaw i stosowania ich wykładni. Z jednej strony prezentowany był więc pogląd, według którego urządzenia wytwarzające energię ze źródeł odnawialnych energii stanowią urządzenia infrastruktury technicznej, a tym samym nie wymaga się przy ustalaniu warunków zabudowy realizacji zasady dobrego sąsiedztwa (wyr. NSA z 27.9.2017 r., II OSK 158/16; z 21.6.2017 r., II OSK 2637/15; z 13.11.2012, II OSK 762/12).  Natomiast stosownie do poglądu przeciwnego, urządzenia służące wytwarzaniu energii elektrycznej nie mogą być zakwalifikowane do urządzeń infrastruktury technicznej w rozumieniu art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (wyr. NSA z 29.5.2015 r., II OSK 2657/13; wyr. WSA w Szczecinie z 7.9.2017 r., II SA/Sz 678/17; wyr. WSA w Olsztynie z 27.6.2017, II SA/Ol 381/17). Istotą pojęcia „urządzenie infrastruktury technicznej” jest to, że powstaje ono zawsze dla obsługi określonych jednostek przestrzenno-gospodarczych. Infrastruktura wspiera działalność produkcyjną, służy rozwojowi produkcji i konsumpcji, ale sama nie bierze bezpośredniego udziału w produkcji. Urządzenia te z założenia nie naruszają więc zastanej funkcji w zakresie zabudowy i zagospodarowania terenu. Natomiast obiekty wytwarzające energię z odnawialnych źródeł, w tym art. elektrownie słoneczne, z reguły wprowadzają nowy sposób zagospodarowania terenu. Ponadto należy podkreślić, że urządzenia wytwarzające energię ze źródeł odnawialnych służą działalności produkcyjnej, natomiast urządzenia infrastruktury technicznej są urządzeniami do przesyłania. W związku zatem z rozbieżnością w judykaturze, z punktu widzenia potrzeb procesu inwestycyjnego w branży odnawialnych źródeł energii przeżywającej dynamiczny rozwój, zaproponowano rozszerzenie art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o instalacje odnawialnego źródła energii. Przy ustalaniu warunków zabudowy dla tych instalacji nie jest wymagane więc spełnienie zasady dobrego sąsiedztwa oraz warunku dostępu do drogi publicznej. Nowe brzmienie komentowanego przepisu potwierdza zarazem, że urządzenia wytwarzające energię z odnawialnych źródeł nie stanowią urządzeń infrastruktury technicznej.
 
     Przepisów art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie stosuje się do linii kolejowych, obiektów liniowych i urządzeń infrastruktury technicznej, a także instalacji odnawialnego źródła energii w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, rozumianej jako „instalacja odnawialnego źródła energii – instalację stanowiącą wyodrębniony zespół urządzeń służących do wytwarzania energii opisanych przez dane techniczne i handlowe, w których energia jest wytwarzana z odnawialnych źródeł energii”. Wnioskowana inwestycja polega na budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z  infrastrukturą towarzyszącą. W związku z powyższym nie została przeprowadzona analiza urbanistyczna w zakresie art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy oraz nie wyznaczono obszaru analizowanego, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1588).
     W wyniku przeprowadzonej analizy urbanistycznej stwierdzono, że spełnione pozostają przepisy art. 61 ust. 1 pkt 3-6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
3) istniejące uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego;
4) teren nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na nierolnicze;
5) zamierzenie budowlane jest zgodne z przepisami odrębnymi;
6) zamierzenie budowlane nie znajduje się w obszarze:
a) w stosunku do którego decyzją o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 428, 784 i 922), ustanowiony został zakaz, o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt 1 tej ustawy,
b) strefy kontrolowanej wyznaczonej po obu stronach gazociągu,
c) strefy bezpieczeństwa wyznaczonej po obu stronach rurociągu.
     Zawiadomieniem z dnia 17.09.2021r. tut. organ poinformował strony o zebranym materiale dowodowym umożliwiającym wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Równocześnie, strony poinformowane zostały o możliwości, przed wydaniem decyzji, zapoznania się z aktami sprawy oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów. W przewidzianym, siedmiodniowym terminie żadna ze stron nie skorzystała z przysługującego jej prawa.
     Zgodnie z wymogami określonymi w art. 60 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt niniejszej decyzji sporządzony został przez osobę wpisaną na listę izby samorządu zawodowego architektów posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117).
Decyzja jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa i jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
 
Pouczenie:
     Decyzję niniejszą wydaje się na czas nieokreślony.
     Wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaniem decyzji.
     Stwierdza się wygaśnięcie decyzji w przypadku, gdy:
  • inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę;
  • dla niniejszego terenu uchwalony został plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji, chyba że została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę.
     Burmistrz Nidzicy jest obowiązany, za zgodą strony, na rzecz której decyzja niniejsza została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby, jeżeli przyjmuje ona wszystkie warunki wydane w tej decyzji. Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, miedzy którymi ma być dokonane jej przeniesienie.
     W odniesieniu do tego samego terenu decyzję o warunkach zabudowy można wydać więcej niż jednemu wnioskodawcy, doręczając odpis decyzji do wiadomości pozostałym wnioskodawcom i właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości.
     Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
     W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
     Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia  o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
 
 
 
Załączniki: 
- część graficzna decyzji o warunkach zabudowy               - załącznik nr 1,
- wyniki analizy urbanistycznej cześć tekstowa                 - załącznik nr 2,
- wyniki analizy urbanistycznej część graficzna                - załącznik nr 3.   
 
 
Otrzymują:
  1. Pełnomocnik
  2. Strony postępowania wg rozdzielnika
  3. a/a
 
 
 
Opracowała: Paulina Byller
na podstawie projektu decyzji sporządzonego przez:
mgr inż. arch. Karina Denis
członek Warmińsko-Mazurskiej Okręgowej Izby Architektów RP, nr wpisu: WM-0175
 
 
 
 
Załącznik nr 2 do decyzji o warunkach zabudowy
nr 105/2021 z dnia 12 października 2021r.
 
ANALIZA URBANISTYCZNO – ARCHITEKTONICZNA
w zakresie warunków określonych w art. 61 ust. 1 pkt 1-6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
działki o nr ew. 32 w obrębie Łyna, gmina Nidzica
dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej  o mocy do 3 MW
wraz z infrastrukturą towarzyszącą
 
 
  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1588)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1589)
 
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Budowa instalacji elektrowni fotowoltaicznej przewidziana jest na działce o nr 32 położonej w obrębie Łyna, gmina Nidzica. Całkowita powierzchnia działki wynosi 6,7989 ha (w tym  powierzchnia planowana do zabudowy -  do 6,7 ha). Teren wokół planowanej inwestycji jest terenem rolniczym. Inwestycja jest oddalona od najbliższego budynku mieszkalnego około 675 m. W najbliższym otoczeniu działki znajdują się grunty orne i leśne. 
     Na obszarze inwestycji nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
     Planowana inwestycja realizowana będzie w całości w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy Napiwodzki-Ramuckiej. Wobec tego obszaru obowiązują zapisy Uchwały Nr XXX/669/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiegoz dnia 26 września 2017 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy Napiwodzko- Ramuckiej. Zgodnie z § 5. 1. 2. powyższego dokumentu (Uchwały Nr XXX/669/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego) na Obszarze Chronionego Krajobrazu Puszczy Napiwodzko-Ramuckiej obowiązuje zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (do których należy przedmiotowe zamierzenie). Zgodnie jednak z  § 5.3. powyższej Uchwały zakaz ten nie dotyczy:
1) realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko wykazała brak negatywnego wpływu na ochronę przyrody i ochronę krajobrazu obszaru chronionego krajobrazu;
2) realizacji przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których regionalny dyrektor ochrony środowiska stwierdził brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko (w przedmiotowej sprawie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska stwierdził, że realizacja inwestycji nie wymaga przeprowadzenia ww. oceny).
 
Farma fotowoltaiczna składać się będzie z następujących elementów:
  • panele fotowoltaiczne (ok. 9000 szt.) zamontowane na konstrukcji stalowej posadowionej na gruncie;
  • inwertery – urządzenia elektroniczne przekształcające prąd stały z łańcuchów paneli fotowoltaicznych na prąd przemienny o częstotliwości dostosowanej do sieci odbiorczej;
  • wolnostojąca stacja transformatorowo-rozdzielcza (1 lub 3 sztuki) w postaci budynku murowanego lub typu kontenerowego na fundamencie betonowym. Wymiary stacji ok. 5m x 3m x 2,6m.
  • instalacja monitorująca ilość wytworzonej energii oraz pracę elektrowni słonecznej;
  • sieć kablowa zakopana w gruncie na głębokości ok 0,7 m lub prowadzona wzdłuż konstrukcji podparć,
  • infrastruktura stanowiąca przyłączenie do sieci operatora elektroenergetycznego,
  • ogrodzenie z siatki uniemożliwiające dostęp osobom trzecim na teren działki.
 
Faza realizacji planowanego przedsięwzięcia wiązać się będzie z okresowym wzrostem emisji spalin, poziomu hałasu oraz zapylenia spowodowanego pracą sprzętu budowlanego oraz ruchem pojazdów po terenie inwestycji. Przewiduje się, że zasięg uciążliwości powodowanych w fazie realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia ograniczy się do najbliższego otoczenia, a emisja substancji zanieczyszczających oraz hałasu będzie miała charakter krótkoterminowy i ustanie wraz z zakończeniem prac budowlanych.
 
Eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie wymagała poboru wody ani odprowadzania ścieków. Wody opadowe i roztopowe będą spływać swobodnie po panelach i infiltrować do gruntu. Panele fotowoltaiczne wyposażone w szkło solarne, do którego czyszczenia wystarczają naturalne opady atmosferyczne. Jeśli zaistnieje konieczność dodatkowego umycia paneli, wykorzystana będzie czysta woda, bez dodatków substancji czyszczących. Woda ta również będzie odprowadzana do gruntu. Jedynymi urządzeniem mogącym powodować ewentualny wyciek oleju lub cieczy w przypadku awarii są transformatory. Planuje się zastosować transformator suchy żywiczny. W przypadku, gdy Inwestor zdecyduje się na transformator olejowy, stacja zostanie wyposażona w szczelną tacę, mogącą pomieścić 100% oleju transformatorowego. Urządzenia zostaną wyposażone w wannę olejową, mogącą pomieścić cała zawartość oleju w wypadku wycieku z urządzenia. Funkcjonowanie inwestycji nie będzie wiązało się też z powodowaniem znaczących emisji zanieczyszczeń do środowiska w zakresie emisji gazów i pyłów do powietrza oraz emisji hałasu. W trakcie eksploatacji nie będą (w sposób ciągły) powstawały odpady. Ewentualne odpady związane z pracami serwisowymi (wymiana lub naprawa elementów - panele, falowniki, elementy instalacji) będą usuwane na bieżąco zgodnie z obowiązującymi przepisami o gospodarowaniu odpadami. Przewiduje się, że w związku z rodzajem i mocą zainstalowanych elementów i urządzeń elektroenergetycznych oraz ich usytuowaniem, projektowana infrastruktura elektrowni fotowoltaicznej nie wpłynie na pogorszenie jakości klimatu elektromagnetycznego środowiska, jak też nie będzie stanowiła zagrożenia dla zdrowia ludzi. Panele fotowoltaiczne zostaną pokryte powłoką antyrefleksyjną, co zapobiegnie niepożądanemu efektowi odbicia światła od powierzchni paneli, tzw. efektowi olśnienia. W związku z powyższym, instalacja fotowoltaiczna nie będzie oślepiać ptaków przelatujących nad nią. Powierzchnia terenu pod panelami nadal pozostanie terenem biologicznie czynnym. Realizacja i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie wpływać na klimat i zmiany klimatu. Funkcjonowanie instalacji nie będzie związane z emisją zanieczyszczeń do powietrza, odpadów oraz powstawaniem ścieków bytowych czy technologicznych. Produkcja energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, zapewni redukcję emisji gazów cieplarnianych (zwłaszcza CO2) wydzielanych do atmosfery w czasie produkcji energii elektrycznej w elektrowniach konwencjonalnych. Eksploatacja farmy fotowoltaicznej nie przyczyni się do zwiększenia wrażliwości elementów środowiska na zmiany klimatu.
     Równolegle z przedmiotową inwestycją planowana jest budowa elektrowni fotowoltaicznej na działce nr 26 obręb Łyna. Inwestycje nie będą miały wpływu na kumulowanie się oddziaływań na środowisko. Elektrownie będą stanowić odrębne, niepowiązane technologicznie ze sobą instalacje, posiadające odrębne przyłącza do sieci energetycznej. Ze względu na zakres możliwych oddziaływań z terenu przedmiotowej elektrowni ograniczony wyłącznie do terenu przedsięwzięcia, nie przewiduje się możliwości kumulacji oddziaływań. W związku z realizacją przedsięwzięcia, nie przewiduje się możliwości wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.
Przepisów art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie stosuje się do linii kolejowych, obiektów liniowych i urządzeń infrastruktury technicznej, a także instalacji odnawialnego źródła energii w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, rozumianej jako „instalacja odnawialnego źródła energii - instalację stanowiącą wyodrębniony zespół urządzeń służących do wytwarzania energii opisanych przez dane techniczne i handlowe, w których energia jest wytwarzana z odnawialnych źródeł energii”. Wnioskowana inwestycja polega na budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z  infrastrukturą towarzyszącą. W związku z powyższym nie została przeprowadzona analiza urbanistyczna w zakresie art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy oraz nie wyznaczono obszaru analizowanego, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
     W zakresie dostępu terenu objętego wnioskiem do drogi publicznej, zgodnie z art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie stosuje się art. 61 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, ponieważ wnioskowana inwestycja dotyczy budowy instalacji odnawialnego źródła energii. Teren objęty inwestycją, tj. działka o nr ew. 32 w obrębie Łyna, przylega do drogi gminnej wewnętrznej o nr ew. działki 33/1 oraz 39 obręb Łyna, łączącej się z publiczną drogą powiatową nr 1264N o nr ew. działki 121 obręb Łyna. Dostęp do ww. dróg na warunkach określonych przez zarządcę.
 
ANALIZA W ZAKRESIE WARUNKÓW, o których mowa w art. 61 ust. 1 pkt 3-6 USTAWY
Art. 61 ust. 1 pkt 3 ustawy
Według definicji podanej w art. 2. pkt 13. ustawy przez uzbrojenie terenu należy rozumieć drogi, obiekty budowlane, urządzenia i przewody, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - tj. wybudowane pod ziemią, na ziemi albo nad ziemią przewody lub urządzenia wodociągowe, kanalizacyjne, ciepłownicze, elektryczne, gazowe i telekomunikacyjne.
  • Energia elektryczna – tereny sąsiednie są uzbrojone w sieć energetyczną.
Art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy
Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1326) realizacja inwestycji nie wymaga zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, ponieważ dotyczy inwestycji realizowanej na gruntach klasy RIVb, RVI oraz RV.
 
Art. 61 ust. 1 pkt 5 ustawy
Na potrzeby rozpatrywanej sprawy ustalono następujący katalog przepisów odrębnych, które wpływają na treść rozstrzygnięcia:
  • ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1098) – ma zastosowanie gdyż teren planowanej inwestycji  położony jest na obszarach objętych formami ochrony, tj. na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy Napiwodzko – Ramuckiej;
  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.) i ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 624 z późn. zm.) – należy stosować przepisy w zakresie ochrony gleby, ziemi, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych wynikających z tych ustaw i przepisów szczegółowych;
  • ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1064 z późn. zm.) – nie ma zastosowania, gdyż przedmiotowa działka nie jest położona na terenach górniczych;
  • ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych – ma zastosowanie;
  • ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami  (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 710 z późn. zm.) – nie ma zastosowania z wyjątkiem art. 32 i 33 tej ustawy;
  • ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247) – nie ma zastosowania;
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839):
Projektowana inwestycja należy do rodzaju przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839). Zgodnie z ww. rozporządzeniem - § 3 ust. 1, pkt 54 lit. a, do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy.
Przedmiotową inwestycję realizować zgodnie z decyzją nr 6/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach znak: TI.6220.5.2021 z dnia 7 czerwca 2021 r., wydaną przez Burmistrza Nidzicy.
Tut. organ wydał decyzję nr 6/2021 o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 7 czerwca 2021 r., znak: TI.6220.5.2021, w której stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na montażu i uruchomieniu instalacji elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 3 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 32 obręb Łyna, gmina Nidzica.
W świetle powyższych ustaleń należy stwierdzić, że decyzja jest zgodna z przepisami odrębnymi.
 
Art. 61 ust. 1 pkt 6 ustawy
Zamierzenie budowlane nie znajduje się w obszarze:
a) w stosunku do którego decyzją o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 428, 784 i 922), ustanowiony został zakaz, o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt 1 tej ustawy,
b) strefy kontrolowanej wyznaczonej po obu stronach gazociągu,
c) strefy bezpieczeństwa wyznaczonej po obu stronach rurociągu.
 
Wnioski
Przedstawione w części tekstowej i graficznej wyniki analizy obszaru, wskazują na możliwość wydania decyzji o warunkach zabudowy na wnioskowanym terenie. Dla planowanego przedsięwzięcia spełnione zostały łącznie warunki określone w art. 61 ust.1 pkt 1-6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Integralną część niniejszej analizy stanowi część graficzna wyników analizy.
 
Projekt decyzji sporządziła:
mgr inż. arch. Karina Denis,
członek Warmińsko-Mazurskiej Okręgowej Izby Architektów RP,
nr wpisu: WM-0175, uprawnienia architektoniczne nr 9/WM OKK/2006
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-10-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Nidzicy Jacek Kosmala
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-10-13 12:46:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Halina Jarzyńska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-10-13 13:48:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Halina Jarzyńska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-10-13 13:48:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
224 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony