ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Informacje dla wyborców

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Informacje dla wyborców.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Informacja
o warunkach udziału obywateli polskich  oraz obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi w wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 9 czerwca 2024 r.
 
Prawo udziału w głosowaniu w wyborach do Parlamentu Europejskiego ma obywatel polski, który:
1) najpóźniej w dniu głosowania kończy 18 lat;
2) nie został pozbawiony praw publicznych prawomocnym orzeczeniem sądu;
3) nie został ubezwłasnowolniony prawomocnym orzeczeniem sądu;
4) nie został pozbawiony praw wyborczych prawomocnym orzeczeniem Trybunału Stanu.
 
Wyborcy(obywatele polscy) zameldowani na pobyt stały na obszarze gminy Nidzica oraz osoby ujęte na własny wniosek w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania właściwym dla ich miejsca stałego zamieszkania (na terenie Gminy Nidzica) i osoby nigdzie niezamieszkałe, a stale przebywające na obszarze gminy Nidzica (na podstawie decyzji Burmistrza Nidzicy) zostaną ujęci z urzędu do spisu wyborców sporządzonego dla stałego obwodu głosowania w miejscu ich stałego zamieszkania. Zgodnie z art. 20 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2023r. poz. 2408) decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców osoby (bez zameldowania na po byt stały) wydaje Burmistrz w terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku. 
Wyborca można być ujętym tylko w jednym spisie wyborców, właściwym dla miejsca jego stałego zamieszkania.
 
I. Głosowanie w miejscu stałego zamieszkania 
W spisie wyborców sporządzanym dla stałego obwodu głosowania zostanie ujęty wyborca:
− zameldowany na pobyt stały na obszarze Gminy Nidzica,
− ujęty na własny wniosek w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania właściwym dla miejsca stałego zamieszkania (na terenie Gminy Nidzica),
− nigdzie niezamieszkały, stale przebywający na obszarze gminy ujęty na własny wniosek w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania na obszarze naszej gminy.
 
II. Głosowanie poza miejscem stałego zamieszkania
 Głosowanie na wniosek o zmianę miejsca głosowania
 
Wyborca:
• czasowo przebywający poza miejscem zameldowania na pobyt stały (w tym wyborca zameldowany na pobyt czasowy);
• czasowo przebywający poza miejscem zamieszkania (ujęty na własny wniosek w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania);
• wyborca nigdzie  nie zamieszkały; może wziąć udział w głosowaniu w miejscu czasowego pobytu, jeżeli złożył pisemny wniosek o zmianę miejsca głosowania w okresie od dnia 26 kwietnia 2024 r. do dnia 6 czerwca 2024 r.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Nidzicy 
ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica
Ewidencja Ludności – pokój nr 33 (I piętro), tel. 89 625 07 20 lub 89 625 07 21
 
Wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci:
a)  papierowej opatrzonym z własnoręcznym podpisem,
b) elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl, po uwierzytelnieniu tej osoby – od dnia 26 kwietnia 2024 r.
 
Wniosek zawiera: nazwisko i imię (imiona), numer PESEL wnioskodawcy, obywatelstwo, adres przebywania w dniu wyborów.
 
Wyborca, który zmienił miejsce głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców w miejscu stałego zamieszkania.
 Głosowanie na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania
 
Wyborca, który zamierza zmienić miejsce pobytu przed dniem wyborów, może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania. Z zaświadczeniem takim można głosować w dowolnym obwodzie głosowania w kraju, za granicą lub na polskim statku morskim.
 
Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się w dowolnie wybranym urzędzie gminy w terminie od dnia 26 kwietnia 2024 r. do dnia 6 czerwca 2024r.  
 
Wniosek składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem. Zaświadczenie o prawie do głosowania wyborca odbiera za pokwitowaniem osobiście albo przez upoważnioną pisemnie osobę, w urzędzie gminy, w którym złożono wniosek. W przypadku upoważnienia innej osoby do odbioru zaświadczenia wyborca sporządza wniosek o wydanie zaświadczenia i upoważnienie (może to być jeden dokument), w którym wskazuje swoje imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania, informację, w jakich wyborach wyborca jest uprawiony do głosowania, a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia. Wyborca, któremu wydano zaświadczenie o prawie do głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty w spisie.
 
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie utracić zaświadczenia o prawie do głosowania. W przypadku jego utraty, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu w obwodzie głosowania właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Nidzicy 
ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica
Ewidencja Ludności – pokój nr 33 (I piętro), tel. 89 625 07 20 lub 89 625 07 21
 
 Głosowanie w zakładach leczniczych, domach pomocy społecznej 
 
Wyborcy, którzy w dniu głosowania będą przebywać w szpitalach i domach pomocy społecznej, zostaną ujęci w spisach wyborców sporządzonych dla obwodów głosowania utworzonych w tych jednostkach i będą mogli głosować w tych obwodach.
 
Wyżej wymienieni wyborcy zostaną z urzędu skreśleni ze spisu w miejscu stałego zamieszkania.
 
Natomiast wyborcy, którzy przybędą do szpitali, domów  pomocy społecznej w dniu głosowania, będą mogli głosować  w obwodach utworzonych  w tych jednostkach tylko na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania.
 Głosowanie wyborców - obywateli polskich stale zamieszkałych za granicą
 
Obywatel polski, stale zamieszkały za granicą, który będzie przebywał w Polsce w dniu wyborów, w celu wzięcia udziału w głosowaniu powinien złożyć w terminie od dnia 26 kwietnia 2024 r. do dnia 6 czerwca 2024 r. pisemny wniosek o zmianę miejsca głosowania.
 
Wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, w której wyborca przebywać będzie w dniu wyborów lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl. 
 
We wniosku podaje się: nazwisko i imiona, obywatelstwo, numer PESEL wnioskodawcy, adres przebywania w dniu wyborów.
• Obywatel polski stale zamieszkały za granicą może również głosować
na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego przez konsula lub gminę, o ile został na swój wniosek ujęty w spisie wyborców w obwodzie głosowania utworzonym odpowiednio za granicą lub w kraju.
 
 Głosowanie obywatela Unii Europejskiej niebędącego obywatelem polskim 
 
Prawo udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego przysługuje obywatelowi Unii Europejskiej niebędącemu obywatelem polskim na jego wniosek złożony w urzędzie gminy, w miejscu jego stałego zamieszkania.  We wniosku podaje się: nazwisko i imiona, obywatelstwo, numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość wnioskodawcy, numer PESEL wnioskodawcy, oświadczenie co do adresu stałego zamieszkania. Wyborca może we wniosku zamieścić adres poczty elektronicznej lub numer telefonu oraz informację, ze wyraża zgodę na przekazywanie danych do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych. Jeżeli w chwili złożenia wniosku wyborca nie ma nadanego numeru PESEL, podaje dodatkowo dane niezbędne do jego nadania.
 
Wniosek można złożyć na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, w której wyborca przebywać będzie w dniu wyborów lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl. 
 
Dokumenty niesporządzone w języku polskim są składane wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego. Burmistrz przed wydaniem decyzji o ujęciu wyborcy w stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców jest zobowiązany sprawdzić, czy wnioskodawca stale zamieszkuje pod adresem wskazanym we wniosku.
 
Informacje w sprawach:
1) Centralnego Rejestru Wyborców,
2) wnioskowania o zmianę miejsca głosowania,
3) wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania.
są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nidzicy oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nidzicy, ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, ponadto informacje można uzyskać w pokoju nr 33 – ewidencja ludności i nr 32 – biuro dowodów osobistych oraz pod nr Tel. 89 625 07 20 lub 89 625 07 21, a także pod adresem e-mail: , .
 
                                                                                            Burmistrz Nidzicy
                                                                                              /-/ Jacek Kosmala
 
Dokumenty do pobrania:
 
1) Wnioski o dopisanie do Centralnego Rejestru Wyborców:
 
 
 
 

 
 
 
Informacja
o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych w wyborach
do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 9 czerwca 2024 roku
 
Zgodnie z postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 9 czerwca 2024 roku, w godzinach od 700 do 2100 w Gminie Nidzica przeprowadzone zostaną wybory posłów do Parlamentu Europejskiego.
 
Obwieszczeniem Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 18 marca 2024 r. podano do wiadomości publicznej wykaz okręgów wyborczych i siedzib okręgowych Komisji wyborczych. Zgodnie z wykazem Okręg wyborczy nr 3 obejmuje swoim zasięgiem obszar województwa podlaskiego i województwa warmińsko – mazurskiego, z siedzibą Okręgowej Komisji Wyborczej  w Olsztynie.  
 
Głosowanie do Parlamentu Europejskiego w Gminie Nidzica przeprowadzone zostanie w 19 stałych obwodach głosowania oraz odrębnym obwodzie głosowania utworzonym w zakładzie opieki zdrowotnej. Obwieszczenie o numerach i granicach obwodów głosowania oraz siedzibach obwodowych komisji wyborczych podane zostanie do publicznej wiadomości w terminie do 10 maja 2024 roku.
 
I. Prawo do uzyskiwania informacji o wyborach do Parlamentu Europejskiego
 
Wyborca niepełnosprawny oraz wyborca, który najpóźniej w dniu głosowania ukończy 60 lat ujęty zostanie w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania w Gminie Nidzica i ma prawo do uzyskiwania informacji o: terminie wyborów  oraz godzinie głosowania, właściwym dla siebie okręgu wyborczym i obwodzie głosowania, lokalach obwodowych komisji wyborczych znajdujących się najbliżej jego miejsca zamieszkania, w tym o lokalach przystosowanych do potrzeb wyborców niepełnosprawnych, warunkach ujęcia  wyborcy w spisie wyborców w obwodzie głosowania, w którym znajduje się lokal obwodowej komisji wyborczej  dostosowany do potrzeb wyborców niepełnosprawnych, warunkach bezpłatnego transportu do i z lokalu wyborczego,  komitetach wyborczych biorących udział w wyborach oraz zarejestrowanych listach kandydatów i kandydatach, warunkach oraz formach głosowania.
 
Informacje, o których mowa wyżej, są podawane do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nidzicy oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Nidzicy.
 
Informacje te, są także przekazywane w imieniu Burmistrza Nidzicy przez upoważnionych pracowników wyborcy niepełnosprawnemu, na jego wniosek, telefonicznie lub w drukowanych materiałach informacyjnych, w tym w formie elektronicznej. We wniosku, o którym mowa, wyborca podaje nazwisko, imię (imiona) oraz adres stałego zamieszkania.
 
Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica
Ewidencja Ludności – pokój nr 33 (I piętro), tel. 89 625 07 20 lub 89 625 07 21
lub na adres: lub
 
II. Prawo do bezpłatnego transportu
 
Wyborcy niepełnosprawni o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44), w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:
 
1) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2, i niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. о emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2023 poz. 1251,1429, 1672);
 
2) niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy wymienionej w pkt 1;
 
3) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy wymienionej w pkt 1;
 
4) zaliczeniu do I grupy inwalidów;
 
5) zaliczeniu do II grupy inwalidów;
 
a także osoby о stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny
 
oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat, mają prawo do bezpłatnego transportu z:
 
1) miejsca zamieszkania, pod którym dany wyborca ujęty jest w spisie wyborców, albo miejsca podanego we wniosku o zmianę miejsca głosowania, do lokalu wyborczego właściwego dla obwodu głosowania, w którego spisie wyborców ujęty jest ten wyborca;
 
2) miejsca pobytu do najbliższego lokalu wyborczego w dniu głosowania, w przypadku wyborcy posiadającego zaświadczenie o prawie do głosowania;
 
3) lokalu wyborczego, do miejsca, w którym dany wyborca rozpoczął podróż, zwanego dalej „transportem powrotnym”.
 
Wyborcy niepełnosprawnemu, którego stan zdrowia nie pozwala na samodzielną podróż, może towarzyszyć opiekun.
 
Zamiar skorzystania z prawa do transportu do lokalu lub transportu powrotnego wyborca zgłasza najpóźniej w dniu 27 maja 2024 roku. Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie lub w formie elektronicznej. Powinno ono zawierać nazwisko i imię (imiona), numer PESEL wyborcy oraz opiekuna, jeśli ma towarzyszyć wyborcy, oznaczenie miejsca zamieszkania, lub miejsca pobytu w przypadku wyborcy posiadającego zaświadczenie o prawie do głosowania, wskazanie, czy wyborca ma zamiar skorzystać z transportu powrotnego, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, oraz numer telefonu lub adres poczty elektronicznej wyborcy, o ile posiada.
 
Zgłoszenia przyjmowane będą: w Urzędzie Miejskim w Nidzicy (pierwsze piętro – pokój nr 30B) lub telefonicznie na nr: 89 625 07 24 lub 89 625 07 60 lub na adres: ,
 
 
III. Prawo do głosowania korespondencyjnego
 
Głosować korespondencyjnie mogą wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego.
 
Głosować korespondencyjnie mogą również wyborcy:
1) podlegający w dniu głosowania obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych,
2) którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat.
Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien być zgłoszony przez wyborcę Komisarzowi Wyborczemu I w Olsztynie  najpóźniej w dniu 27 maja 2024 r.
 
Miejsca złożenia wniosku: Komisarz Wyborczy I w Olsztynie
Adres:  Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn
 
Zgłoszenie może być dokonane ustnie, na piśmie w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub elektronicznie, opatrzonym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej qov.pl, po uwierzytelnieniu tej osoby. Wyborca niepełnosprawny oraz wyborca podlegający w dniu głosowania obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych może dokonać zgłoszenia zamiaru głosowania korespondencyjnego telefonicznie. Zgłoszenie powinno zawierać nazwisko i imię (imiona),  numer PESEL wyborcy, oznaczenie wyborów oraz adres na który ma być wysłany pakiet wyborczy.
 
Do zgłoszenia wyborca niepełnosprawny dołącza kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności. Jeżeli zgłoszenia dokonano ustnie, wyborca musi odrębnie przekazać niezwłocznie do Urzędu Miejskiego w Nidzicy (pierwsze piętro – pokój nr 32) aktualne orzeczenie właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
 
Wyborca, nie później niż 3 czerwca 2024 r., otrzyma pakiet wyborczy, który zostanie doręczony przez przedstawiciela Poczty Polskiej wyłącznie do rąk własnych wyborcy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i pisemnym pokwitowaniu odbioru.
 
Jeżeli wyborca nie może potwierdzić odbioru, doręczający sam stwierdzi datę doręczenia oraz wskaże odbierającego i przyczynę braku jego podpisu.
 
Wyborca podlegający w dniu głosowania obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych, otrzyma pakiet wyborczy nie później niż 7 czerwca 2024 roku.
 
W przypadku nieobecności wyborcy pod wskazanym adresem doręczający umieści zawiadomienie o terminie powtórnego doręczenia w skrzynce na listy lub, gdy nie jest to możliwe, na drzwiach mieszkania. Termin powtórnego doręczenia nie może być dłuższy niż 1 dzień od dnia pierwszego doręczenia.
 
W skład pakietu wyborczego przekazywanego wyborcy wchodzą: koperta zwrotna, karta do głosowania, koperta na kartę do głosowania, oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na karcie do głosowania, instrukcja głosowania korespondencyjnego i ewentualnie nakładka na kartę do głosowania sporządzona w alfabecie Braille'a — jeżeli wyborca zażądał jej przesłania.
 
Na karcie do głosowania wyborca oddaje głos, w sposób określony w informacji znajdującej się w dolnej części karty do głosowania. Należy pamiętać, że znakiem „x” są dwie linie przecinające się w obrębie kratki przeznaczonej na oddanie głosu.
 
IV. Prawo do głosowania przez pełnomocnika
 
Głosować przez pełnomocnika mogą wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego oraz osoby, które najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat.
 
Pełnomocnikiem może być wyłącznie osoba posiadająca prawo wybierania.
 
Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład obwodowej komisji wyborczej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania,              a także mężowie zaufania i obserwatorzy społeczni oraz osoby kandydujące  w wyborach.
 
Pełnomocnictwo można przyjąć tylko od jednej osoby lub od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny (ojciec, matka, dziadek, babka, itd.), zstępny (syn, córka, wnuk, wnuczka, itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
 
Pełnomocnictwa udziela się przed Burmistrzem Nidzicy lub przed innym pracownikiem Urzędu Miejskiego w Nidzicy upoważnionym przez Burmistrza do sporządzania aktów pełnomocnictwa do głosowania.
W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do Burmistrza Nidzicy. Wniosek należy złożyć najpóźniej do dnia 31 maja 2024 r.
 
Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica
Ewidencja Ludności – pokój nr 33 (I piętro), dodatkowe informacje - tel. 89 625 07 20 lub 89 625 07 21
 
Do wniosku należy dołączyć:
1) pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie – zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego
2) kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności, jeżeli wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 60 lat.
Akt pełnomocnictwa jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy lub w innym miejscu na obszarze Gminy Nidzica, wskazanym we wniosku o jego sporządzenie.
 
Wyborca ma prawo cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa. Cofnięcie pełnomocnictwa następuje przez złożenie najpóźniej do dnia 7 czerwca 2024 r., stosownego oświadczenia Burmistrzowi Nidzicy lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej.
 
Wyborca, który udzielił pełnomocnictwa może głosować osobiście  w lokalu wyborczym, jeżeli wcześniej nie oddał głosu pełnomocnik. Głosowanie osobiste przez wyborcę powoduje wygaśnięcie pełnomocnictwa.
 
Głosowania przez pełnomocnika nie przeprowadza się w obwodzie głosowania utworzonym w zakładzie opieki zdrowotnej (w szpitalu). Pełnomocnictwa do głosowania nie może udzielić osoba, która zgłosiła zamiar głosowania korespondencyjnego.
 
V. Głosowanie w wybranym przez siebie lokalu obwodowej komisji wyborczej, w tym w lokalu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych
 
Wyborca niepełnosprawny może głosować osobiście w lokalu wyborczym w obwodzie głosowania właściwym dla jego miejsca za mieszkania. Może także głosować w wybranym przez siebie lokalu wyborczym dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.
 
W tym celu należy złożyć wniosek o zmianę miejsca głosowania.
 
Wniosek składa się w Urzędzie Miejskim w Nidzicy w okresie od dnia 26 kwietnia 2024 roku do dnia 6 czerwca 2024 roku.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica
Ewidencja Ludności – pokój nr 33 (I piętro)
 
Wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci:
a)  papierowej opatrzonym z własnoręcznym podpisem,
b) elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl, po uwierzytelnieniu tej osoby – od dnia 26 kwietnia 2024 r.
 
VI. Głosowanie w lokalu wyborczym przy użyciu nakładki na kartę do głosowania sporządzonej w alfabecie Braille'a
 
Wyborca niepełnosprawny może głosować w lokalu wyborczym przy użyciu nakładki na kartę do głosowania sporządzonej w alfabecie Braille'a.
 
W dniu wyborów obwodowa komisja wyborcza wraz z kartą do głosowania wyda wyborcy niepełnosprawnemu, na jego prośbę, nakładkę na kartę. Po oddaniu głosu wyborca obowiązany jest zwrócić komisji nakładkę na kartę.
 
VII. Korzystanie z pomocy innej osoby w trakcie głosowania w lokalu wyborczym
 
Wyborcy niepełnosprawnemu, na jego prośbę, może pomagać w głosowaniu w lokalu wyborczym inna osoba, w tym także niepełnoletnia. Pomoc ta może mieć tylko techniczny charakter; nie może ona polegać na sugerowaniu wyborcy sposobu głosowania lub na głosowaniu w zastępstwie tego wyborcy. Dopuszczalne jest, aby na życzenie wyborcy niepełnosprawnego w pomieszczeniu za zasłoną przebywała osoba udzielająca pomocy. Osobą tą nie może być członek komisji, mąż zaufania ani obserwator społeczny lub międzynarodowy.
 
Natomiast komisja jest obowiązana, na prośbę wyborcy niepełnosprawnego do przekazania ustnie treści obwieszczeń wyborczych w zakresie  informacji o komitetach wyborczych biorących udział w wyborach oraz zarejestrowanych  kandydatach.
 
                                                                                                Burmistrz Nidzicy
                                                                                              /-/ Jacek Kosmala
 
 
Wykaz załączników do pobrania :
 
 
 
 
 
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-03-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Elżbieta Płoska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-03-13 09:13:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Wojciech Waśk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-03-13 09:15:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Halina Jarzyńska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-04-04 09:37:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
753 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »