ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Informacja dla wyborców

Informacja ogłoszona dnia 2011-08-29 13:27:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Informacje dla wyborców
 Zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych
 
Zgodnie z ustawą Kodeks wyborczy obwodową komisję wyborczą w wyborach do
Sejmu i Senatu powołuje spośród wyborców najpóźniej w 21 dniu przed dniem wyborów burmistrz. W skład obwodowej komisji wyborczej powołuje się od 6-8 osób spośród kandydatów zgłoszonych przez pełnomocników wyborczych lub upoważnione przez nich osoby oraz jedną osobę wskazaną przez burmistrza spośród pracowników samorządowych lub gminnych jednostek organizacyjnych. W przypadku obwodu głosowania utworzonego w szpitalu powołuje się od 4-6 osób spośród kandydatów zgłoszonych przez pełnomocników wyborczych lub upoważnione przez nich osoby oraz jedną osobę wskazaną przez burmistrza spośród pracowników tej jednostki. Pełnomocnik wyborczy lub upoważniona przez niego osoba może zgłosić tylko po jednym kandydacie do każdej obwodowej komisji wyborczej na obszarze okręgu wyborczego, w którym została zarejestrowana zgłoszona przez niego lista kandydatów na posłów. Zgłoszenia w wyborach do Sejmu i do Senatu, dokonuje się najpóźniej w 23 dniu przed dniem wyborów (tj. do 16 września br). Zgłoszenie do składu obwodowej komisji wyborczej następuje po uzyskaniu zgody osoby, której ma ono dotyczyć.
Zgłoszenia dokonuje się na druku, którego wzór stanowi załącznik do Uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 11 kwietnia 2011 r. w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w obwodach głosowania utworzonych w kraju, w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgłoszenia kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych komitety wyborcze mogą dokonać w tut. urzędzie w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich (pokój 49 II piętro) w godzinach pracy urzędu tj. 7.30 – 15.30.

Zgłoszenie kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych – wniosek do pobrania
W celu umożliwienia wszystkim mieszkańcom udziału w głosowaniu, na terenie Gminy Nidzica wyznaczone zostały lokale dostosowane do potrzeb wyborców  niepełnosprawnych.
Numer obwodu
Siedziba
Dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych
 1

Zespół Szkół Nr 2 w Nidzicy ul. Barke 5, Nidzica

 TAK
10
Szkoła Podstawowa w Napiwodzie, Napiwoda 25A, Napiwoda
 TAK
11
Świetlica Wiejska w Kanigowie, Kanigowo 18, Kanigowo 
 TAK
 
Informacje dot. głosowania przez pełnomocnika oraz głosowania korespondencyjnego dostępne są w zakładce - Informacja dla wyborców niepełnosprawnych o ich uprawnieniach w wyborach do Sejmu RP i Senatu RP zarządzonych na dzień 9 października 2011 r.

Wyborcy niepełnosprawni mogą składać wnioski o dopisanie ich do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania na obszarze gminy do dnia 26 września 2011r.
Rejestr wyborców
WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW część A
Wyborca stale zamieszkały lub niezamieszkały ale stale przebywający na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały lub wyborca stale zamieszkały na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze tej gminy na własny wniosek wniesiony pisemnie do urzędu zostanie umieszczony w rejestrze wyborców właściwym dla wskazanego miejsca zamieszkania lub przebywania. Wniosek można składać cały rok najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania - w godzinach pracy Urzędu. Do wniosku należy dołączyć:
- kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy,
- pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW część B
Wyborca obywatel Unii Europejskiej nie będący obywatelem polskim, stale zamieszkały na obszarze gminy i uprawniony , na podstawie i w zakresie określonych w innych ustawach, do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej, o ile nie jest już wpisany do rejestru wyborców wpisany jest na własny wniosek.  Do wniosku należy dołączyć:
- kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy,
- pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
UDOSTĘPNIANIE REJESTRU WYBORCÓW
Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich ( pok. 33) najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania - w godzinach pracy Urzędu.
Dodatkowe informacje ułatwiające załatwienie sprawy.
Dopisanie do rejestru wyborców dotyczy tylko osób na stałe zamieszkałych na terenie Gminy Nidzica, którzy nie są zameldowani na pobyt stały. Decyzję o wpisaniu do rejestru wyborców można wydać w sytuacji, kiedy zostanie udowodnione , że dana osoba na stałe zamieszkuje pod określonym adresem. To do wnioskodawcy należy udokumentowanie tego faktu poprzez przedłożenie dokumentów potwierdzających stały pobyt po wskazanym adresem tj. dokumentu najmu lub własności itd., a także oświadczeń o stałym zamieszkaniu przez osoby wspólnie zamieszkujące w tym lokalu lub sąsiadów. Stałe zamieszkanie i związanie z Gminą Nidzica można również wykazać poprzez przedłożenie umowy o pracę lub zaświadczenia o zatrudnieniu lub ewentualnie przez przedłożenie oświadczeń z organizacji społecznych, stowarzyszeń itp. Osoba ubiegająca się o wpisanie do rejestru wyborców będąca zameldowana na pobyt czasowy jest zobowiązana do wyjaśnienia rozbieżności pomiędzy zadeklarowanym w zgłoszeniu meldunkowym pobytem czasowym, a  deklarowanym we wniosku o wpisanie do rejestru wyborców stałym pobytem. Niewykazanie stałego zamieszkania na terenie Gminy Nidzica może skutkować wydaniem decyzji o odmowie wpisania do rejestru wyborców.
Wymienione sprawy załatwia się po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i złożeniu stosownych dokumentów.
Druki wniosków do pobrania:
Spis wyborców
W dniach od  19 do  30 września br. w Urzędzie Miejskim w Nidzicy będzie możliwość wglądu do spisu wyborców Gminy Nidzica. Spis wyborców udostępniony będzie na pisemny wniosek zainteresowanym osobom w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich  (Ewidencja Ludności) w pok. 33, w godzinach pracy urzędu.
Wyborcy przebywający czasowo na obszarze naszej gminy w okresie obejmującym dzień wyborów oraz wyborcy nigdzie nie zamieszkali na pisemny wniosek mogą dopisać się do spisu wyborców.
Wyborcy, którzy chcą się dopisać do spisu wyborców mogą to zrobić do dnia 4 października br.

Wniosek o wpisanie do spisu wyborców – do pobrania
Głosowanie przez pełnomocnika
Do 29 września należy składać wnioski o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania. Uprawnieni do złożenia wniosku są: wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 75 lat.
Pełnomocnikiem może być: tylko osoba wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa do głosowania lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania . Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć tylko od jednej osoby. Wyjątek: pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny, zstępny, małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
            Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania, a także mężowie zaufania zgłaszani przez komitety, jak również kandydaci w wyborach.
Wyborca ma prawo do cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa do głosowania. Cofnięcie pełnomocnictwa do głosowania następuje przez złożenie osobie upoważnionej przez Burmistrza Nidzicy najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów (tj. do dnia 7 października br.) stosownego oświadczenia lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania. Głosowanie za pośrednictwem pełnomocnika jest wyłączone w przypadku głosowania w obwodzie odrębnym utworzonym w szpitalu.

Informacje na ten temat udzielane są w Urzędzie Miejskim w Nidzicy, w Wydziale Spraw Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich pok. 33 lub telefonicznie pod nr. tel. 89 625 07 20 w godzinach pracy urzędu.

Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do sejmu RP i do Senatu RP  –  do pobrania

Głosowanie korespondencyjne
Zgodnie z ustawą Kodeks wyborczy (rozdział 7a) wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności może głosować korespondencyjnie. Zamiar głosowania korespondencyjnego należy zgłosić do dnia 19 września br. w tut. urzędzie  w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich. Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Zgłoszenie powinno zawierać nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy niepełnosprawnego, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy. Do zgłoszenia dołącza się kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
Dodatkowo w zgłoszeniu, wyborca niepełnosprawny może żądać przesłania mu wraz z pakietem wyborczym nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille'a.
Zaświadczenie o prawie do głosowania
Wyborca zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej, przed sporządzeniem spisu wyborców – na podstawie rejestru wyborców, a po sporządzeniu spisu wyborców – na podstawie spisu wyborców, zaświadczenie o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów.
Stosowny wniosek należy złożyć w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich (Ewidencja Ludności)  pok. 33 do dnia  7 października br.
Informacje dodatkowe
Wszelkie informacje na temat spisu osób uprawnionych do głosowania oraz o sposobach głosowania udzielane są w Urzędzie Miejskim w Nidzicy w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich pok. 33 ( Ewidencja Ludności), pok. 49 (Biuro Rady) lub pod nr tel. (89) 625 07 20, 625 07 81 i  625 07 14 w godzinach pracy urzędu, tj. 7.30 – 15.30.
Druki wniosków dostępne są również w Punkcie Informacji  Urzędu Miejskiego, w pok. nr 33 (Ewidencja Ludności) oraz w pok. 49 (Biuro Rady).
 
Pełnomocnik Wyborczy
/-/ Elżbieta Płoska
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Waleriańska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-08-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Elżbieta Płoska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-08-29 13:19:14
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mariusz Dobrowolski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-08-29 13:27:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mariusz Dobrowolski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-08-30 17:13:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
434 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony