ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej

Szczegóły informacji

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2015-03-17 11:12:29

Termin załatwienia

Termin załatwiania sprawy biegnie od dnia złożenia (wpływu) podania (wniosku) do Urzędu Miejskiego w Nidzicy. Zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza organ; Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania; W/w terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu; O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, organ gminy zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazać nowy termin załatwienia sprawy (tzw. sygnalizacja).

Osoba kontaktowa

Anna Nowotczyńska

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Nidzicy, Wydziała Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, pokój nr.33
W toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie.

Telefon kontaktowy

89 625 07 20

Adres e-mail

um_oso@nidzica.pl

Sposób załatwienia

Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania.
Na wniesione lub z urzędu organ I instancji przeprowadza szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, informacji uzyskanych od  organów Policji, Sądów, organów  paszportowych, polskich placówek dyplomatycznych, Biura Informacji i Statystyki Centralnego Zarządu Służby Więziennej lub  Krajowego Rejestru Karnego, oględzin w lokalu.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica

Wymagane Dokumenty

Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu zameldowania, lub ubiegający się o uchylenie zameldowania (wymeldowania) powinien:
1)      złożyć podanie, ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenie mieszkania lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania (wymeldowania) podać aktualny adres miejsca pobytu lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu osoby, której dotyczy podanie,
2)      przedłożyć (do wglądu) oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane  w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości: umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu), których kserokopię należy dołączyć do akt sprawy,
3)      potwierdzenie wniesionej opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
4)      dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika,
5)      potwierdzenie dokonanej opłaty skarbowej od złożonego dokumentu stwierdzającego dzielenie pełnomocnictwa;

Opłaty

Wydanie decyzji administracyjnej podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika
Opłatę skarbową wnosi się:
- w kasie Gminy Nidzica (pokój nr 14) lub
- na rachunek bankowy  Gminy Nidzica: PKO BP SA Regionalny Oddział Korporacyjny w Olsztynie, Nr 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993

Tryb odwoławczy

Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Nidzicy) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewody Warmińsko-Mazurskiego) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Podstawa prawna

Ustawa z  24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.),
Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827) oraz część IV załącznika do tej ustawy
« powrót do poprzedniej strony