Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Termin załatwienia
Termin załatwiania sprawy biegnie od dnia złożenia (wpływu) podania (wniosku) do Urzędu Miejskiego w Nidzicy. Zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza organ; Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania; W/w terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu; O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, organ gminy zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazać nowy termin załatwienia sprawy (tzw. sygnalizacja).
Osoba kontaktowa
Anna Nowotczyńska
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski w Nidzicy, Wydziała Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, pokój nr.33
W toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie.
Telefon kontaktowy
89 625 07 20
Adres e-mail
um_oso@nidzica.pl
Sposób załatwienia
Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania.
Na wniesione lub z urzędu organ I instancji przeprowadza szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, informacji uzyskanych od organów Policji, Sądów, organów paszportowych, polskich placówek dyplomatycznych, Biura Informacji i Statystyki Centralnego Zarządu Służby Więziennej lub Krajowego Rejestru Karnego, oględzin w lokalu.
Miejsce odbioru
Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica
Wymagane Dokumenty
Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu zameldowania, lub ubiegający się o uchylenie zameldowania (wymeldowania) powinien:
1) złożyć podanie, ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenie mieszkania lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania (wymeldowania) podać aktualny adres miejsca pobytu lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu osoby, której dotyczy podanie,
2) przedłożyć (do wglądu) oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości: umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu), których kserokopię należy dołączyć do akt sprawy,
3) potwierdzenie wniesionej opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
4) dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika,
5) potwierdzenie dokonanej opłaty skarbowej od złożonego dokumentu stwierdzającego dzielenie pełnomocnictwa;
Opłaty
Wydanie decyzji administracyjnej podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika
Opłatę skarbową wnosi się:
- w kasie Urzędu (pokój nr 14) lub
- na rachunek bankowy Gminy Nidzica: PKO BP SA Regionalny Oddział Korporacyjny w Olsztynie, Nr 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Nidzicy) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewody Warmińsko-Mazurskiego) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.),
Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827) oraz część IV załącznika do tej ustawy