Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zaświadczenie z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców Drukuj informacjęSprawa: Zaświadczenie z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemcówSzczegóły informacji
Zaświadczenie z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2015-03-17 11:24:13
Termin załatwienia
W terminie 7 dni od daty wpływu wniosku
Osoba kontaktowa
Anna Nowotczyńska
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski w Nidzicy, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, pokój nr 33
Telefon kontaktowy
89 625 07 20
Adres e-mail
um_oso@nidzica.pl
Sposób załatwienia
Na wniosek zainteresowanej osoby organ prowadzący rejestr mieszkańców oraz rejestr zamieszkania cudzoziemców złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych dotyczących wnioskowanej osoby.
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, wydawane jest osobie, z urzędu po dokonaniu czynności zameldowania i jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.
Każde kolejne wydane zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały o tożsamej treści podlega opłacie skarbowej.
Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17zł.
Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).
Miejsce odbioru
Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica
Wymagane Dokumenty
- wypełniony wniosek o wydanie poświadczenia zameldowania (pobierz),
- dowód osobisty do wglądu,
- dowód osobisty do wglądu,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej:
Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości 17 zł, wnosi się: w kasie Gminy Nidzica, pokój 14 lub na konto Gminy Nidzica w banku: PKO BP SA Regionalny Oddział Korporacyjny w Olsztynie, Nr rachunku: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993
Opłacie skarbowej nie podlega m.in. wydanie zaświadczeń sprawach:
-świadczeń alimentacyjnych, opieki, kurateli, przysposobienia,
-ochrony zdrowia, ubezpieczenia społecznego,
-zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę,
-nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej,
-rekompensat w rozumieniu ustawy z dnia 8lipca 2005r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej,
-budownictwa mieszkaniowego.
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Na postanowienie przysługuje stronie prawo do wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Nidzicy, w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.
Uwagi
Poświadczenia zameldowania wydaje upoważniony przez Burmistrza pracownik na pisemny wniosek osoby zainteresowanej. Wniosek o wydanie poświadczenia zameldowania można pobrać w Urzędzie w pokoju nr 33 lub Biurze Obsługi Klienta lub wydrukować z BIP.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2016 r., poz. 722 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.)
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r.,, poz. 1827 ze zm.) oraz część IV załącznika do tej ustawy
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r., poz. 1114 ze zm.)