ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydawanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłychDrukuj informacjęSprawa: Wydawanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Szczegóły informacji

Wydawanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa

Ogłoszono dnia: 2016-12-08 13:49:51

Termin załatwienia

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego sprawa zostanie załatwiona w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy. W przypadku złożenia uzupełnienia do wniosku, termin jego rozpatrzenia może ulec wydłużeniu,

Osoba kontaktowa

Jarosław Draszek

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Nidzicy - Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa, pokój nr 31;
Miejsce składania wniosków - Biuro Obsługi Interesanta (pokój nr 1)

Telefon kontaktowy

89 625 07 46

Adres e-mail

um_gmkr@nidzica.pl

Sposób załatwienia

Krok po kroku:
  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek (patrz punkt Załączniki do pobrania) lub napisz go samodzielnie zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250, z późn. zm.) (formularz wniosku nie jest obligatoryjny),
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty,
  3. Dokonaj opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych i dowód jej wniesienia dołącz do wniosku,
  4. W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu,
  5. Skompletowane dokumenty złóż w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Nidzicy lub wyślij pocztą,
  6. Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy. W przypadku złożenia uzupełnienia do wniosku, termin jego rozpatrzenia może ulec wydłużeniu,
  7. Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub możesz odebrać ją osobiście w Urzędzie Miejskim w Nidzicy, pokój nr 31 (w tym celu zadeklaruj na wniosku chęć osobistego odbioru),
  8. Podczas odbioru decyzji niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  2. Dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną1.
  3. Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”
  4. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
1Należy złożyć oryginał dokumentu lub jego odpis sporządzony zgodnie z art. 76a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23, z późn. zm.),tj. poświadczony przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.

Czas realizacji

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego:
  1. do 1 miesiąca.
  2. do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
  3. W przypadku stwierdzenia konieczności uzupełnienia wniosku termin rozpatrzenia wniosku biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku (art. 11 ust. 5 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej)

Opłaty

  • 107 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
  • Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
    a. przelewem lub przekazem na rachunek bankowy opłaty skarbowej (PKO BP SA Regionalne Centrum Korporacyjne w Olsztynie Nr  35 1020 3613 0000 6502 0004 7993)
    b. bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Nidzicy,

     
  • Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zezwolenia. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.
  • Zwolnione z opłaty skarbowej są:
    a. jednostki budżetowe, 
    b. jednostki samorządu terytorialnego, 
    c. organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
    d. osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1827).
  3. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250, z późn. zm.).
  4. Uchwała Nr XLIII/598/2014 Rady Miejskiej w Nidzicy z dnia 23 stycznia 2014 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617).
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 października 2002 r. w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 188, poz. 1576).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony