ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej

Szczegóły informacji

Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-11-26 10:50:28

Termin załatwienia

Termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy

Osoba kontaktowa

Ewa Kołakowska

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Nidzicy, Wydziała Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Miejsce złożenia dokumentów:
- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Nidzicy, pokój nr 19.
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie - Kierownik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Nidzicy

Telefon kontaktowy

089 625 0720

Sposób załatwienia

  1. Postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
  2. Termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy, 
  3. W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
    - decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
    - decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
    - decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
    - decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Nidzicy
ul. Plac Wolności 1
13-100 Nidzica

Wymagane Dokumenty

1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Nidzicy

Opłaty

Opłata skarbowa w kwocie 10,00 zł uiszczona w kasie lub na konto Urzędu Miejskiego w Nidzicy:
PKO BP SA Regionalny Oddział Korporacyjny w Olsztynie
Nr 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993
Ustawa z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. Nr 225 poz. 1653 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Nidzicy) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Warmińsko-Mazurski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Straży Miejskiej, Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Nidzicy - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z póź. zm.).

« powrót do poprzedniej strony