Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: OSO.2110.1.2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: OSO.2110.1.2024Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Miejsce pracy: Nidzica
Wymiar etatu: 1/1
Ilość etatów: 1
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Data udostępnienia: 2024-01-18
Ogłoszono dnia: 2024-01-18
Termin składania dokumentów: 2024-02-02 15:30:00
Nr ogłoszenia: OSO.2110.1.2024
Zlecający: Urząd Miejski w Nidzicy
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- posiadanie:
a) dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,
b) dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r. poz. 742 z późn. Zm.), albo uznany za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy lub,
c) dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
6) posiadanie łącznie co najmniej trzyletniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi;
7) dobra znajomość przepisów prawa niezbędnych do pracy na ww. stanowisku:
- ustawy prawo o aktach stanu cywilnego;
- ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- ustawy o zmianie imion i nazwisk;
- ustawy kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawy kodeks cywilny;
- ustawy o samorządzie gminnym;
- ustawy o pracownikach samorządowych;
- ustawy o ochronie danych osobowych;
- ustawy o opłacie skarbowej;
- instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej.
b. Wymagania dodatkowe:
- mile widziana znajomość oprogramowania „ŹRÓDŁO”, w tym biegła umiejętność pracy na komputerze;
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa;
- predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, rzetelność, zdyscyplinowanie, sumienność, umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji, odporność na stres;
- dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym doświadczenie w pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego;
- dyspozycyjność (oddawanie ślubów w soboty);
- wysoka kultura osobista, dobra organizacja pracy oraz predyspozycje do kształtowania dobrych relacji interpersonalnych;
- prawo jazdy kat. B.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
obejmuje realizację zadań wymienionych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Nidzicy, w tym w szczególności:
- planowanie i organizację pracy Urzędu Stanu Cywilnego w Nidzicy;
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w urzędzie i poza nim, wyborze nazwiska, uznaniu ojcostwa, zmianie imion dziecka, powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego;
- rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów;
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa poza granicami kraju;
- wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
- wydawanie decyzji w sprawach zmiany imion i nazwisk;
- wydawanie decyzji o wpisaniu do polskich ksiąg stanu cywilnego aktów sporządzonych za granicą;
- wydawanie decyzji o sprostowaniu, ustaleniu treści, odtworzeniu i uzupełnieniu aktu stanu cywilnego,
- wydawanie zezwoleń na skrócenia terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego;
- uznawanie orzeczeń sądów zagranicznych i innych organów w sprawach rodzinnych (niemajątkowych);
- wpisywanie wzmianek w aktach stanu cywilnego na podstawie aktów stanu cywilnego, orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów;
- wydawanie wielojęzycznego, standardowego formularza Unii Europejskiej;
- przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;
- gromadzenie dokumentów stanowiących akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego, ich zabezpieczanie przed uszkodzeniem, zniszczeniem, utratą oraz przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich;
- wnioskowanie o nadanie medali „Za długoletnie pożycie małżeńskie” i organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego;
- wydawanie zaświadczeń o braku księgi stanu cywilnego;
- prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej;
- sporządzanie testamentów;
- przekazywanie uprawnionym podmiotom informacji statystycznych dotyczących zadań Urzędu Stanu Cywilnego;
- prowadzenia archiwum zakładowego USC oraz przekazywanie ksiąg stanu cywilnego do Archiwum Państwowego;
- współpraca z Archiwum Państwowym oraz zagranicznymi archiwami w zakresie wymiany informacji i dokumentów stanu cywilnego;
- współpraca w tłumaczami przysięgłymi języków obcych dla potrzeb Urzędu Stanu Cywilnego;
- sporządzanie zgodnie z wytycznymi miesięcznych sprawozdań o ilości zrealizowanych zadań (wykonanych) przez Urząd Stanu Cywilnego w Nidzicy i przesyłanie w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego;
- opracowywanie, aktualizowanie i udostępnianie w Biuletynie Informacji Publicznej wniosków, procedur oraz formularzy z zakresu działalności Urzędu Stanu Cywilnego;
- wykonywanie czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej w zakresie działania Urzędu Stanu Cywilnego – na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej, aktach wykonawczych do ustawy oraz w zarządzeniu Burmistrza w sprawie zasad udostępniania informacji publicznych będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Nidzicy oraz gminnych jednostek organizacyjnych.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- nawiązanie stosunku pracy: umowa o pracę w Urzędzie Miejskim w Nidzicy z dniem 26 lutego 2024r. zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r. poz. 530)
- charakterystyka stanowiska pracy: pełny wymiar czasu pracy wynikający z norm obowiązujących, które wynoszą 8 godzin na dobę i 40 godzin na tydzień w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym. Praca wykonywana jest na terenie Urzędu Miejskiego w Nidzicy: pomieszczenie biurowe, w którym wykonywana jest praca znajduje się na I piętrze. Budynek Ratusza posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Na pierwsze piętro osoba niepełnosprawna może dostać się przy użyciu platformy dla osób niepełnosprawnych. Środki pracy: komputer z drukarką, laptop, kserokopiarka, niszczarka, faks i typowe narzędzia ręczne niezbędne w pracy biurowej oraz w terenie (oddawanie ślubów, sporządzanie testamentów);
- intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;
- długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;
- wymuszona pozycja ciała;
- sytuacje stresowe, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji,
- jeżeli wybrany kandydat podejmie po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, zostanie skierowany do służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Burmistrz Nidzicy może zwolnić wybranego kandydata z obowiązku odbywania służby przygotowawczej, z zastrzeżeniem konieczności poddania takiego kandydata egzaminowi.
Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%. Miejsce pracy na pierwszym piętrze w budynku z podjazdem dla osoby niepełnosprawnej.
V. Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- list motywacyjny,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kopie świadectw pracy dokumentujących staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku pozostawania w stosunku pracy,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny),
- informacja oraz oświadczenie zgody opatrzone własnoręcznym podpisem dotyczące przetwarzania danych osobowych (wzór informacji do pobrania na stronach Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Informacje o naborze),
- kandydat, będący osobą niepełnosprawną - kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność*,
- kopie dokumentów poświadczające wymagania dodatkowe w zakresie doświadczenia zawodowego w administracji samorządowej, w tym pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego.
*Dotyczy wyłącznie osób posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności w przypadku zastosowania preferencyjnych zasad naboru osób niepełnosprawnych.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2024-02-02 15:30:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Nidzicy pokój Nr 1 lub pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Nidzicy (Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko kierownika Urzędu Stanu Cywilnego” w terminie do dnia 2 lutego 2024r. do godz. 1530, dopuszcza się składanie dokumentów drogą elektroniczną na adres um@nidzica.pl, opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu określonego ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021r. poz. 1797 z późn. zm.). Podany termin dotyczy także ofert nadesłanych pocztą - decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
Przebieg postępowania w sprawie naboru:
- postępowanie w sprawie naboru będzie prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022 r. poz. 530 z późn. zm),
- nabór zostanie przeprowadzony w następujących etapach:
- I etap- weryfikacja dokumentów pod względem formalnym,
- II etap- test kwalifikacyjny lub rozmowa kwalifikacyjna,
- postępowanie kwalifikacyjne zostanie przeprowadzone przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Burmistrza Nidzicy odrębnym zarządzeniem,
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.nidzica.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Nidzicy. Siedzibą Burmistrza Nidzicy jest Urząd Miejski w Nidzicy ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica.
- W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych poprzez adres e-mail: iod_gmina_nidzica@nidzica.pl lub korespondencyjnie na adres Urzędu Miejskiego w Nidzicy.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
- W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej, Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom realizującym zadania na rzecz administratora danych osobowych, takim jak: operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, podmioty publiczne w zakresie obowiązujących przepisów prawa oraz inne podmioty, którym przekazanie Pana/Pani danych osobowych będzie niezbędne do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt 3.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, o ile nie zostaną odebrane osobiście w ciągu 3 miesięcy przez zainteresowanych, zostaną zniszczone.
- W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu realizacji procesu rekrutacji.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: OSO.2110.1.2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: OSO.2110.1.2024
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Nidzicy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-01-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Burmistrz Nidzicy Jacek Kosmala |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-01-18 14:08:52 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paulina Maksym |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-01-18 14:10:07 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Halina Jarzyńska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-02-12 15:10:14 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 701 raz(y) |